Vecka 24

2019-06-11 19:38:00
Veckorapport
 
Week 24
 
 
 
Den här veckan har jag fullt upp. Ska flytta till helgen och min lägenhet börjar tas upp av fyllda flyttlådor och resväskor. Det är andra veckan på jobbet och jag har (såklart) mycket kvar att lära mig och förstå, men det börjar ge sig något. Ska resa till Danmark för att träffa personalen på huvudkontoret. Ska köra ner själv och är mer pepp än nervös inför det. Så länge det inte är en massa trafik tänker jag att det kommer gå bra. OCH så har ju fotbolls-VM dragit igång. Ångrar just nu att jag inte har tv. Sveriges radio är ett helt okej substitut ändå.
 
---
 
This week is really occupied. Will move this weekend and my apartment is starting to be filled by moving boxes and suitcases. It's the second week at work and (of course) I've still a lot to learn and understand, but I'm getting there. Will go to Denmark to meet the personel at the head office. Will drive by myself and am more psyched than nervous. As long as I escape the traffic it will be well, I guess. AND football's world cup has started. Regret a little that I don't own a TV. Though, listening to Swedish radio is fine.
 
 
Hänger mycket på youtube för tillfället. Ser mest på klipp på folk som bygger olika hus i Sims 4. Vilket ni kan se i bilden ovan, som jag tog häromdagen. Är taggad på att spela själv, men datorn börjar visst bli gammal och orkar inte längre. Kanske. Har fått ett tips om att installera om spelet så kanske det funkar. Ska testa någon gång när jag har flyttat färdigt.
 
---
 
Spend some time at youtube for now. Mostly, I watch videos of people building houses in Sims 4. Which you could tell from the picture above, which I take the other day. Want to play myself, but it seems like my computer getting old and can't manage. Maybe. Have got the advice of reinstalling the game so it might work. Will try when I've finished moving.
 
 
Förra veckan sov jag över hos Nalle. Käkade rikigt lång brunch och badade i havet på nationaldagen. Firade min kusins examen och började att rensa mina garderober. Så otroligt mycket skit jag har sparat på. Hittade en gammal biltemakatalog, mitt gamla pass, smycken jag tänkt göra mig av med, och en himla massa kartonger. Så sätt ska det bli skönt att flytta till en mindre lägenhet eftersom jag inte kan ta med mig lika mycket och MÅSTE rensa. Har även tagit tag i att få bytt batterier på klockor jag hade stoppat undan. Oj oj oj. Nu ska jag tillbaka till flyttlådorna. Hoppas ni får en fin vecka!
 
---
 
Last week I slept over at Nalle's place. Had a really long brunch and bathed in the sea on National day. Celebrate my cousin's graduation and started to clean my closets. So incredible much stuff I've saved. Found an old catalogue from biltema, my old passport, jewelries I had planned to get rid off, and a bunch of boxes. In this case, it's nice to move to a smaller apartment since I can't bring all of this stuff there and HAVE TO sort out. Also, I've finally taken watches to change the batteries. Oj oj oj. Now, I will head back to my moving boxes. Have a really nice week!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0