10 bilder från vecka 12: rocka sockorna och storcider

2019-03-31 17:15:13
Min Dag
 
10 pictures from week 12: rock the socks and a big cider
 
 
 
Vädret är som vädret är i mars. Vissa dagar gråmulet och vissa byggnader blir som tagna från en mystisk och mörk film från barndomen.
 
---
 
The weather is like the weather is in March. Some days gray and some buildings are like taken from a mystierious and dark film from the childhood.
 
 
Jag rockade sockarna 21 mars. För att uppmärksamma Down syndrom och att det är bra att vi alla är olika, rätt och slätt. Och lärde ut fysiska fenomen som magnetism för elever på högstadiet.
 
---
 
I rocked the sock on March 21st. To draw attention to Down syndrome and simply that it's nice that we all are different. And teached junior high students physical phenomenon like magnetism.
 
 
Andra dagar har en solen som sällskap på väg till jobbet. Som på fredagen. Sol på fredagar. Ja, tack.
 
---
 
Other days the sun is a companion on the way to work. Like on this Friday. Sun on Fridays. Yes, please.
 
 
Försökte motivera högstadieelever att göra mattetal trots att det var sista lektionen på fredagen. Efter det köpte jag choklad och satte mig utanför bibblan i solen och läste (SNART läst ut den, ungefär 100 sidor kvar nu!). På uteserveringarna satt folk och solade och drack öl.
 
---
 
Tried to motivate junior high school students to do some calculations even if it was the last class of the week. Afterwards, I bought chocolate and sat outside the library and read (SOON finsihed it, like 100 pages left!). At the sidewalk cafés, people were sunbathing and drinking beers.
 
 
Jag tjuvlyssnade på personernas samtal bredvid mig. Ett kulturellt gammalt par som bara tog igen sig på sin fredagspromenad, och några gamla alkoholister som varit med om riktigt jobbiga situationer (vad det lät från deras samtal). Satt mitt emellan som en barriär mellan helt olika liv. Åt upp hela chokladen och gick hem innan jag blev för kall.
 
---
 
I eavesdropped at the conversations around me. An old cultural couple that just took a rest on their Friday walk, and some old alcoholics that had been in some real tough situations (from what I could hear). Sat in the middle like a wall between two so different lives. Ate all of the chocolate and went home before I started freezing.
 
 
 
Såg på Brunnsgrävarens dotter. Ser rätt mycket franska filmer just nu.
 
---
 
Watched The well-digger's daughter. I watch a lot of French films now.
 
 
 
Brunnsgrävaren på landet har bara döttrar, och den äldsta råkar bli gravid med en finare gosse som dessutom ska ut i kriget. För att "skydda" sina yngre döttrar från denna oäkting skickar pappan iväg henne till sin syster och vill inte längre kännas av sin dotter. Den är dock klassad som en komedi, så det ordnar sig på något sätt till slut.
 
---
 
The well-digger only has daughters, and the oldest happens to get pregnant with a proper guy who is sent to war. To "protect" his younger daughters from the bastard child, he sends her away to his sister and no longer wants to call her his daughter. However, it's marked as a comedy, so it will be fine somehow in the end.
 
 
Tjenare från soffan. Tröjan som är som en tavla på mig.
 
---
 
Hello from the sofa. Wore the jumper that is like a painting.
 
 
Sedan: tog på basker och tog mig in till stan för att möta upp Annie på Tugg. Käkade hamburgare och pratade om jobb och bröllop och livet.
 
---
 
Later: put on the beret and went out in the city to meet Annie at Tugg. Ate hamburgers and talked about work and weddings and life.
 
 
Vi gick vidare till Notting Hill. Jag beställde en cider och förväntade mig inte att få en flaska på halvliter. Men så blev det.
 
---
 
We continued at Notting Hill. I ordered a cider and didn't expect to get a bottle of half a liter. But that's what I got.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0