Ett mors dag-tack (och en påminnelse om att gå och rösta!)

2019-05-26 11:02:00
Allmänt
 
A Mother's day-thank you (and a reminder of that it's time to vote!)
 
 
 
Idag är det Mors dag. OCH valdag för EU-valet. Så har du inte röstat än är det hög tid att göra det idag! Tillbaka till ämnet Mors dag. Jag tänkte i år ta tillfället i akt att tacka mammor i mitt liv för vad de har lärt mig. So here it goes.
 
---
 
Today it's Mother's day. AND it's election day for the EU. So if you haven't voted yet, it's high time to do so today! Back to Mother's day. This year I would like to thank mums in my life for what they've learn me. So here it goes.
 
 
Tack mamma för att du har lärt mig att vara positiv och se positivt på situationer. Som när det var tal om att jag skulle flytta till annan ort för jobb och du sa "kul, då får vi en bra anledning till att resa runt i Sverige". Tack mamma för att du har lärt mig att vara nyfiken på andra människor och kulturer. Tack mamma för att du har lärt mig att vara hjälpsam. Tack mamma för att du aldrig har satt någon press på mig eller mina syskon och att vi fått vara och bli dem vi är. ♥
 
 
Tack farmor för att du har lärt mig om att vara självständig och att vara envis i situationer som kräver det. Tack farmor för att du alltid tyckt om att dansa och att resa; det har tagit sig ner i ledet till mig och det är jag glad över för det ger mig lycka i livet. ♥
 
 
Tack mormor för att du har lärt mig om medmänsklighet och att känna empati för andra människor. Tack mormor för att du har lärt mig att vara generös gentemot dem jag håller av. Tack mormor för att du har lärt mig att ta plats och att uppträda inför publik inte är så farligt ändå. ♥
 
 
Tack alla andra mammor jag har i mitt liv som också har väglett mig och stöttat mig och funnits där för skratt och jobbiga dagar. ♥ Ni är bäst, allihopa.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0