Påsken i Fegen - påskdagen (sista!)

2019-05-08 08:12:33
Min Dag
 
Easter in Fegen - Easter day (last!)
 
 
 
Ett skepp kommer lastat med sista inlägget om min påsk. Påskdagens förmiddag bestod mest av att packa ihop oss och dela upp alla matrester mellan oss. Gött med matlådor för en vecka framöver!
 
---
 
I spy with my eye the last post about my Easter. We mostly spent the Easter day morning by packing and gave out all the leftovers. Nice with lunch boxes prepared for the upcoming work week!
 
 
Njöt av utsikten över sjön en sista gång.
 
---
 
Enjoyed the lake view for a last time.
 
 
Gick på en promenad. En hund behövde rastas, vi andra hängde på.
 
---
 
Went for a walk. A dog needed a walk, we others joined.
 
 
Min mor och hennes syster hade spänstiga steg! Efteråt: in i bilarna och påbörja resan norrut och hemåt. Tog ett stopp hos min moster och fikade. Som en smidig övergång till att ha färre och färre personer runtomkring.
 
---
 
My mum and her sister had spring in their steps! After: got into the cars and began the trip north and homewards. Took a rest at my aunt's place and had fika. Like a smooth conversion to have less and less persons around.
 
 
Hos mina föräldrar blev jag hälsad av katten Ester.
 
---
 
I was greated by Ester the cat at my parent's place.
 
 
KLAPPA MIG DÅ!
 
---
 
SO PAT ME!
 
 
Hängde mycket utomhus för hade inte fått nog av sol tydligen.
 
---
 
Spent a lot of time outdoors since I hadn't had enough of sun, apparently.
 
 
Elsa-Sara vågade sig till slut fram och ut. Den mest folkskygga katten jag känner. Väldigt få personer hon inte springer och gömmer sig under soffan för.
 
---
 
Finally, Elsa-Sara dared to come out. She's the most agoraphobic cat I know. Very few persons she doesn't hid from under the couch.
 
 
Hade läst ut Liftarens guide i galaxen (vill ha som mål att läsa ut hela serien i år), och började läsa Människan är den vackraste staden. Gav den 3 av 5.
 
---
 
Had finished The hitchhiker's guide to the galaxy (would like to read the entire series this year), and started to read Människan är den vackraste staden. 3 out of 5.
 
 
På kvällen hamnade jag i soffan med mamma. "Vänta lite, ska bara ta kort på solnedgången", sa jag.
 
---
 
Ended up on the couch with mum in the evening. "Wait, I have to take a photo of the sunset", I said.
 
 
På annandag påsk gick jag upp tidigt med mamma för att åka med in till Kungälv och ta en buss hem till Gbg igen. Inte mycket liv i resecentrumet denna tidiga morgontimme.
 
---
 
On Easter Monday I got up early with my mum to get a ride to Kungälv to take a bus to Gothenburg. Not much life in the buss hall these early morning.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0