Tre nya rätter jag lagade i april

2019-05-15 08:32:56
Mat och recept
 
Three new dishes I cooked in April
 
 
 
Dags för lite mat här på le blog. Jag lagade tre rätter som jag inte lagat tidigare i april. En av dem var sparrisrisotto med späd sparris. Och mycket parmesan.
 
---
 
Time for some food here at le blog. I cooked three dishes I never cooked before in April. One of them was asparagus risotto with tender asparagus. And a lot of parmesan.
 
 
Använde min nya gjutjärnsgryta för första gången. Gick ytterst bra att laga risotto i den.
 
---
 
Used my new cast-iron pot for the first time. It went totally fine to cook risotto with it.
 
 
KÅLPUDDING. Det är så underskattat. Så enkelt och gott. Vitkål, svamp och en kokt potatis. Mycket grädde. Voilà. Hittar tyvärr inte receptet jag utgick ifrån.
 
---
 
CABBAGE PUDDING. It's so underrated. So easy and tasty. Cabbage, mushroom, and a boiled potato. A lot of cream. Voilà.
 
 
Käkade det tillsammans med rårörda lingon och inlagd gurka. Mmm.
 
---
 
Served it with preserved raw lingonberries, and pickled cucumber. Mmm.
 
 
Sist ut: pasta med en bönsås och mozzarella. Också lättlagad och framförallt god. Utgick från detta recept.
 
---
 
Finally: pasta with bean sauce and mozzarella. Also easy-cooked and good above all. Used this recipe.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0