Vecka 21

2019-05-22 07:38:00
Veckorapport
 
Week 21
 
 
 
Den här veckan har jag försökt få tillbaka lite rutin genom att ta arbetspass. Förra veckan tog jag bara ett (som blev inställt pga att skolan hade dubbelbokat vikarier) eftersom det var en väldigt osäker vecka. Gick på arbetsintervjuer, väntade på svar, gav svar, och behövde kolla upp saker. Men nu, tillbaka till vanlig vardagen ett litet tag till.
 
---
 
This week, I've tried to get som routine again by taking shifts. Last week I only took one (which was canceled due to the school had made a double booking of substitute teachers) since it was a very uncertain week. I went to job interviews, waited for answers, gave answers, and needed to check things. But now, back to usual everyday for a while.
 
 
I helgen tittade vi på Eurovision och gick sedan och tröstade oss med dans på Gasquen. Förstår att Nederländerna vann, men tycker låten är något tråkig. Hejade på Italien och Island. Den här helgen ska jag på en sittning med Biltema-tema (har en kul utklädnad) och fira Mors dag med pappas släkt. Kul och trevligt!
 
---
 
Last weekend, we watched Eurovision and then went to Gasquen to dance our sadness away. Understand that The Netherlands won, but I think the song is a bit of a bore. Cheered for Italy and Iceland. This week, I will attend a party with Biltema theme and celebrate Mother's day with my dad's family. Fun och nice!
 
 
Igår åskade det äntligen. Var så kvavt, fuktigt och tryckande igår att både jag och kidsen mådde konstigt. Lättnad när första blixten kom och det gick att andas igen. Nej, nu behöver jag packa min väska och göra mig iordning för denna dag. Ha en finfin vecka!
 
---
 
Yesterday, it finally thundered. The air was sultry, and it was so humid that both me and kidsen felt weird. Such a relief when the first lightning came and one could breathe again. No, now I need to pack my bag and get ready for this day. Have a nice week!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0