Den vilda

2019-11-15 12:30:43
Dagens låt
 
Trevlig Fredag! Hoppas ni har en fin start på helgen. Jag är tillbaka på västkusten efter att ha varit i Uppsala två dagar. Kom hem klockan elva i natt och gick direkt till sängen och lade mig. De senaste veckorna har jag lyssnat mycket på den här låten. Den ger mig en lugn och trygg känsla. Verkar ha behövt det den senaste tiden och har köat den på Spotify flera gånger för att få höra den om och om igen. Men vet fortfarande inte vad den handlar om, mer än att det snöar, och några dansar som virvlar i ett vattenfall. Lyssnar inte riktigt på texten. Följer bara med i den magiska tonsättningen och stämmorna. Som att vaggas till ro. Det är vad jag behöver i gråa november i år. Men snart: dags för helg. Hoppas ni får ha det fint! 
 
---
 
Glad Friday! Hope you've had a nice start at the weekend. I'm back at the west coast after being in Uppsala for two days. Arrived at home yesterday at 11 pm and went straight to bed. I have listened to this songs a lot lately. It makes me feel calm and safe. Seems like I've had a need for that lately, and queued it on Spotify several times to have it on repeat. I still have no clue about the meaning of the song, more than it's about a scenario where it snows and some are dancing like swirls in a waterfall. Don't really listen to the lyrics. Just follow the magical sound and the vocals. Like lulling me into calmness. That's what I need this gray November. But soon: time for weekend. Hope you'll have a lovely one!
 
 
One More Time - Den vilda
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0