Vecka 45

2019-11-04 21:59:00
Veckorapport
 
Week 45
 
 
 
Har inte längre vinterlandskap utanför fönstret. Har lämnat snö och minus grader och begett mig söderut. Hänger i Köln i Tyskland i några dagar. Har hittills beundrat katedralen, inte klagat allt för mycket över att jag behövde gå upp klockan 4:15 imorse för att ta mig hit, och irriterat mig på folk på fullsatta flyg som inte kan ha sin lilla ryggsäck eller jacka under sätet framför sig utan måste ta upp plats i kabinutrymmet. Är fortfarande trött efter förra veckas turné i Norge. Kom hem fredag förmiddag och tog det lugnt hela helgen. Gick på bio, tvättade (behövligt!), och läste bok. Nös. Men det verkar ha gått över nu. I helgen ska jag förhoppnings vis få dansa och baka tunnbröd ute på landet. Det blir kul och mysigt. Hoppas jag har krafter för det, bara. Nej, nu faller ögonlocken snart ihop. Ny dag imorgon! Då ska jag få hänga i labbet och pipettera igen, det var ett tag sedan. God natt och hoppas ni får en fin vecka!
 
---
 
I have no longer a winter landscape outside my window. Have left snow and degrees below zero and went south. Am in Cologne in Germany for a couple of days. So far, I've admired the dome, not complained too much about that I had to get up 4:15 this morning to get here, and been annoyed at people on fully booked flights that cannot have their small backpack or jacket under the seat in front of them but has to take up space in the cabin compartment. I'm still tired from my Norway tour last week. Arrived home on Friday morning, and had a calm weeked. I went to the cinema, did the laundry (needed), and read a book. Sneezed. But am not anymore. This weekend, I will hopefullt dance, and bake bread in the countryside. It will be fun and cosy. Hope I'll have energy enough. No, now I'm getting too tired. New day tomorrow! Then I will be in the lab and get to pipette again. Good night and wish you a lovely week!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0