Vecka 46

2019-11-11 19:56:00
Veckorapport
 
Week 46
 
 
 
Passerade graffitiväggen i Mölndal på vägen till jobbet idag. Som varje morgon. Men idag stannade jag upp. Veckans konst innehåller ett alligatorhuvud. Som någon alltså har målat tid med sprajburkar. Fortfarande fascinerad över att någon är så talangfull! Wow. Apropå jobbet så knallar det på. Ska upp till Uppsala en sväng den här veckan. Annars ska jag stanna här på västkusten och ta tag i min att-göra-lista som hunnit växa sig lång ... Den prioriteras inte riktigt när jag är på resande fot. Något som dock prioriteras är att få massage. Vill försöka gå till en massör ungefär en gång i månaden. Har så många muskelknutor i ryggen att massörerna oj:ar sig över mig varje gång.
 
---
 
Passed the graffiti wall in Mölndal on my way to work today. Like every morning. But today, I stopped. The art of this week contains an alligator head. That someone have painted there with spray cans. Still so fascinated that someone has such a talent! Wow. About work, I've got things to do. I will take a short trip to Uppsala this week. Otherwise, I will stay here at the west coast and go through my to-do-list that has become longer and longer ... It's not really prioritised when I travel. Something that is prioritised is to get massage. Would like to go to a masseur around once a month. I have so many stiff muscles that the masseurs feel bad for me every time.
 
 
Jag har tjuvstartat julen lite. Blev sugen på glögg. Så jag köpte glögg. Oops. Men har bara druckit en liten mugg. Årets glögg smakar väldigt mycket grönt äpple. Gott. I helgen var jag ute på landet och bakade bohusländskt tunnbröd, läste bok, och firade fars dag. Tog det väldigt lugnt och det var precis vad jag behövde. Känner att novembermörkret sluter omkring mig och jag är trött så fort solen börjar gå ner. Är väl en kombination av att jag även har rest mycket det senaste, men november är ju ändå energislukarmånaden. Nu till helgen har jag också bara rätt lugna aktiviteter inbokade. Känns bra. Är rätt sugen på att ligga i min nya soffa (pappa fick hjälpa mig att skruva på benen igår, mest för att det inte gick utan skruvdragare) och läsa böcker med tända ljus runt omkring och en tekopp i handen. Så är läget just nu. Hoppas ni får en fin vecka!
 
---
 
I've jump-started Christmas. Wanted glogg. Bought glogg. Oops. But I only took a small cup. The glogg of 2019 tastes a lot like green apples. Nice. I spent last weekend in the countryside and baked flat bread from Bohuslän, read a book, and celebrated Father's day. Very calm and easy, and just what I needed. I feel that the November darkness is covering me and I get tired as soon as the sun sets. Might also be a combination of travling a lot lately, but November is after all the energy draining month. For this weekend coming up, I also only have calm acitivites to look forward to. Feels good. Am quite in the mood of just lying on my new couch (my dad helped me put on the legs yesterday, only because I didn't have a power tool) and read books with lighted candles around me and a cup of tea in my hand. That's how it is now. Hope you'll have a nice week!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0