Monopolracet 2LAX19

2019-10-17 19:27:00
Kalas och festligheter
 
The Monopoly race 2 Thousand and 19
 
 
 
En fredag i slutet av augusti lämnade jag ett regnigt Göteborg. Tåg tåget upp till huvudstaden.
 
---
 
A Friday in the end of August, I left a rainy Gothenburg. Took the train to the capital city.
 
 
För att typ spela monopol, fast på riktigt. Gå på alla gator. Men det var först på lördagen. På fredagen mötte Wille upp mig och vi gick och tog något att dricka på hennes kvarterspub.
 
---
 
To play Monopoly, but in real life. Visit all the streets. But that was not until Saturday. On Friday, I met Wille and we took something to drink at the pub in her neighbourhood.
 
 
Vaknade upp bland växterna. Hade lite ont i halsen. Lyckas alltid bli/vara sjuk när jag besöker Stockholm. Som en förbannelse.
 
---
 
Woke up among the plants. Felt a sore throat. Always manage to be/get sick when I visit Stockholm. Like a curse.
 
 
Men det skulle inte stoppa mig. Efter frukost gick vi och mötte upp Batucci. Jag fick inhandla vad jag kunde tänkas behöva på ett apotek, och övertalade Batucci om att det är en mycket god idé att köpa frukost redan innan racet började.
 
---
 
But that wouldn't stop me. After breakfast, we met Batucci. I got to buy what I needed at the drug store, and convinve Batucci that it was a great idea to buy breakfast now before the race had started.
 
 
Var dålig på att ta bilder förresten. Men vi tog en bild vid varje monopolgata. Och satte oss på en pub emellanåt.
 
---
 
By the way, I was bad at taking pics. But we took a photo at every Monopoly street. And rested at a pub from time to time.
 
 
Batucci hade med sig ett monopolbräde som en karta. Hjälpte dock föga mycket eftersom gatorna i verkligheten inte ligger bredvid varandra. Som vi märkte. Tur att det var ett större gäng Stockholmare med, för jag följde mest bara efter. Har ingen koll på var Stockholms gator ligger ...
 
---
 
Batucci had brought the Monopoly board as a map. Though, it wasn't to much use since the streets in real life are not next to each other. Which we noticed. Lucky me, a lot of Stockholmers had joined, so I could just follow. Have no clue about Stockholm's streets.
 
 
Bra grej att göra om en vill vara turist i Stockholm! Fick se mycket. Och gå på mycket. Tror min stegräknare hamnade på runt 36 000 steg. Vi började runt klockan 12 och var färdiga runt midnatt.
 
---
 
Good thing to do if you want to be a tourist in Stockholm! Got to see a lot. And walked a lot. Think my pedometer finally ended up at 36 000 steps. We started at 12 pm, and finished around 12 am.
 
 
Jag var ju såklart Hatten, som ni ser. Vem skulle jag annars vara, liksom? När vi kommit i mål var jag trött, mest pga sjuk och vill hem och sova. Alla göteborgare (förutom Gürra) drog sig hem till Batucci. De andra från Göteborg som hade åkt bil kom inte in i garaget som hade stängt vid midnatt och kom därför inte åt sina grejer. Jag, Hanna, och Lenis fick den briljanta idén att vi borde sova på hotell. Kollade runt på hemsidor. Gick ut i natten. Men överallt var det fullt. (Eller så ville de bara inte ta emot tre, något berusade, ungdomar långt efter midnatt). Så vi gick tillbaka. Somnade på madrasser av olika kvalité på golvet.
 
---
 
Of course I was The hat. Who else should I have been? When we finished I was tired, due to being sick, and wanted to go home and sleep. All Gothenburgers (except for Gürra) went home to Batucci. The others from Gothenburg had taken the car but couldn't enter the garage which had closed by midnight and they coudn't get their stuff. Hanna, Lenis, and I got the brilliant idea that we should get hotel rooms. Looked at web pages. Went out in the night. But it was fully booked everywhere. (Or maybe they just didn't want to host three, somewhat toxicated, youths after midnight). So we went back. Felt asleep on the floor on mattresses with various quality.
 
 
Vaknade upp till ett soligt Östermalm. Och frukost! Pannkakor. Yoghurt. Juice. Ungefär allt vi kunde önska efter just där och då.
 
---
 
Woke up to a sunny Östermalm. An breakfast! Pancakes. Yoghurt. Juice. About everything we could have asked for right there.
 
 
Jag hade en del timmar att avverka innan mitt och Gürras tåg skulle avgå (hade bokat 1:a klass och var så taggad på det). Funderade på att dra till ett museum, typ Fotografiska. Men bestämde mig för att ta vara på solskenet och satte mig i Humlegården på gräset med en korsordstidning. Bakom mig satt en stor familj med kanske tre (fyra?) generationer och hade picknick. Äldre personer med hatt. Barn med spring i benen. Det var så väldigt gulligt. Och sedan: tåget hem. Tack för denna omgång!
 
---
 
I had some hours to spend before our train would leave (had booked 1st class and was very pumped). Thought of visiting a museum, like Fotografiska. But I decided to seize the sun and went to the park Humlegården and lay down on the grass with crosswords. Behind me, a big family of maybe three (four?) generations had picknick on the grass. Older persons with hats. Children with a lot of energy. It was all very cute. And then later: train back home. Thanks for this round of game!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0