Sommartider hej hej sommartider

2019-10-10 09:38:00
Min Dag
 
Summer time's here!
 
 
 
Början av augusti. Det var fortfarande soligt och varmt. Jag cyklade till Avenyn en solig lördageftermiddag.
 
---
 
Begining of August. It was still sunny and warm. I biked to Avenyn one sunny Saturday afternoon.
 
 
För att möta upp min familj utanför Hard Rock café. Vi var tidiga så vi tog en drink innan vi fick vårt bord.
 
---
 
To meet my family at Hard Rock café. We were early, so we took a drink before we were seated at a table.
 
 
Skål och välkomna! Vår bror fick i 30-årspresent en biljett till Gyllene Tiders konsert på Ullevi. Resten av familjen, kompisar, och min farbror med sambo hade också biljetter. Inte jag dock.
 
---
 
Cheers and welcome! We gave our brother a ticket to the Gyllene Tider concert at Ullevi for his 30th birthday. The rest of the family, some friends, my oncle and his partner also had tickets. Not me though.
 
 
Jag fick en specialbeställning. Ungefär som vanligt. Burgare med halloumi.
 
---
 
I had to make a special order. Like usually. Burger with halloumi.
 
 
Nelly gjorde oss sällskap och fotograferade oss. Hej hej hej!
 
---
 
Nelly made us company and took this photo. Hi hi hi!
 
 
I bakgrunden spelade de mest GT-låtar. Peppade igång stämningen. Fick en drink i baren till billigare pris. Sa till min bror att så går det när en flirtar med bartendern. Han svarade fast det var ju han som flirtade med dig. Jaja. Alla sätt är bra utom de dåliga.
 
---
 
In the background they mostly played GT-songs. To get into the right mood. Good a drink to discount. Told my brother that's how it goes when you flirt with the bartender. He said but it was the bartender who flirted with you. Well well. All ways are good except for the bad ones.
 
 
Vi mötte upp Katta utanför. Pappa överlämnade potatis och andra rotfrukter till mig. Och så gick vi åt olika håll. Jag och Katta satte oss vid Stora teatens uteservering. Spanade på folk.
 
---
 
We met Katta outside. Dad handed over potatoes and other root vegetables to me. And then we seperated. Me and Katta went to Stora Teatern's open air bar. Watched the people passing by.
 
 
Drack vin. Åt grillad majskolv. Pratade igenom livet.
 
---
 
Drank wine. Ate grilled corncob. Talked about life.
 
 
Hej från två glada! Då och då fick jag videoklipp på konserten från min bror. Fint ju!
 
---
 
Hello from two happy peeps! From time to time my brother sent me videos from the concert. Lovely!
 
 
Vi bestämde oss för att gå till Noba. Ta en drink och möta upp Kattas vän. Som senare bjöd in två vänner till som varit på konserten. Varav en visade sig ha läst samma program som mig, fast några år under. Vi tyckte ändå att vi kände igen henne. Världen är då liten ibland.
 
---
 
We decided to move over to Noba. Have a drink and meet Katta's friend. Who later invited two other friends that had been at the concert. One of them was shown to had take the same courses as me, but some years later. We thought she looked familiar.
 
 
Det var nästan så att en inte frös utan jacka. Mest tack vare att de hade satt upp infrarödvärme ovanför oss. Och så hamnade vi tills sängs senare än vad vi hade tänkt. Som det blir ibland. Tack augustikväll.
 
---
 
We almost didn't freeze without a jacket. Mostly thanks to the infrared heater above us. And then we went to bed later than we had planned. As it goes sometimes. Thank you August evening.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0