Vecka 41

2019-10-07 08:28:00
Veckorapport
 
Week 41
 
 
 
Tog den här bilden igår. Idag är det (just nu) -2°C utomhus. Det gick fort till minusgrader. Har det ens hunnit vara höst? Apropå höst så har jag till slut drabbas av någon slags förkylning. Misstänkte att den skulle komma ikapp mig till slut. Fick ställa in hela helgen och stanna under täcket. Drack nyponsoppa och läste böcker. Läste ut två stycken. Började på en tredje. Känns som en väldigt höstig aktivitet. Idag vaknade jag upp med ont i halsen och har bestämt mig för att jobba hemifrån idag. Vill inte smitta de andra på kontoret eller stressa iväg för att hinna med spårvagnen.
 
---
 
Took this pic yesterday. Today it's (right now) -2°C outdoors. It turned quickly into temperatures below zero. Has it even been autumn? When talking about autumn. I've finally got a cold. I suspected it would hit me soon enough. Canceled the entire weekend and stayed under the duvet. Drank rosehip soup and read books. Finished two. Began a third. Feels very much like an autumn weekend. Today I woke up with a sore throat and decided to work from home. Don't want to transfer this virus to my colleagues or rush off to catch a tram.
 
 
Förra veckan var jag i Oslo och sedan Umeå. Fullt upp och fick ett stresspåslag en av dagarna. Så har försökt ta det lugnt efter det. Kroppen behöver ju återhämtning. Kanske också därför jag blev sjuk. Som att kroppen tvingar mig till att ta det lugnt. Den här veckan planerar jag att stanna kvar på västkusten och jobba ikapp lite administrativt och boka nya möten. Har bokat in en tid hos en massör. Ser fram emot det. Förhoppningsvis har mina (hittills) fyra dagar av yoga fått mjukat upp ryggmusklerna. Till helgen ska jag bland annat fira en väns födelsedag. Det blir fint! Hoppas ni får en förträfflig vecka såhär i början av oktober.
 
---
 
I spent last week in Oslo and then Umeå. Busy week and got stressed out on of the days. So have tried to take it easy now afterwards. The body needs recovery. Maybe why I got sick. Like the body forces me to relax and do nothing in particular. This week I'm planning to stay on the westcoast and do some administrative work and make ny appointments. I will visit a masseur which I look forward. Hopefully some days of yoga so far have soften my back muscles a little bit. This weekend I will celebrate a friend's birthday. It will be nice! Hope your week will be awesome!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0