Vecka 42

2019-10-15 07:24:00
Veckorapport
 
Week 42
 
 
 
Min helg har bestått av att försöka att inte bli skrämd på Halloween på Liseberg, sprungit utomhus och precis missat regnet, firat Isabels födelsedag, och promenerat i Botaniska. Så fint där nu ju! Väldigt höstigt och vackert. Och så har jag blivit förvånad och ledsen över nyheterna om Sara Danius död, rasism på fotbollsmatcher, och Turkiets intåg i Syrien. Hur kan ett sådant intåg få vara okej? Förstår inte. Följer nyhetsuppdateringarna om andra länders aktioner. För att försöka förstå.
Det finns andra som analyserar detta bättre, så jag tänker återgå till min vecka nu. Idag ska jag köra till Växjö i jobbet. Mitt jobb får mig att förstå hur stort Sverige egentligen är. Bra för mina geografikunskaper som är medelmåttiga. Det tar tydligen tre timmar till Växjö. Trodde det skulle ta max två. Annars jobbmässigt ska jag försöka stanna hemma denna vecka med, för sedan ska jag ut i tre veckor i rad. Behöver förbereda och ladda energi inför det. Till helgen ska jag ta på mig finkläder och gå på finkalas och hoppas på att få dansa. Det var det. Nu måste jag få i mig lite mer frukost. Hoppas ni får en jättefin vecka!
 
---
 
I spent my weekend by trying to not get scared at Halloween at Liseberg, running outdoors and just miss the rain, celebrating Isabel's birthday, and walking in the Botanic Garden. So lovely there now! Very autumn-like and beautiful. And I've been surprised and sad by the news about the death of Sara Danius, racism at football games, and Turkey's entrance in Syria. How can such an invasion be approved? Don't undestand. Follow the news updates about other countrie's actions. To try to understand.
There are others better at analysing this, so I will return to my week now. Today, I will drive all the way to Växjö for work. My job makes me realise how big Sweden actually is. Good for my not so good geogrpahy competency. Apparenltly, it takes three hours to Växjö. Thought it would take no more than two hours. Otherwise, in work, I will stay at home this week as well, because after I will be gone for about three weeks in a row. Will try to prepare for that and load with energy. In the weekend, I will dress up and attend a fancy party, and hope that I can dance. That was all. Now, I have to eat some more breakfast. Wish you a lovely week!
 
 

Kommentarer
Postat av: FSHD Daniel

Härlig text :) Jag tycker man riktigt kan känna dina tankegångar när du skriver om det ena och det andra. Hoppas du med får en fin vecka! :)

Svar: Oj, tack snälla! Vad glad jag blir :)
ElinHaraldsson

2019-10-15 @ 09:32:12
URL: http://fshddaniel.blogg.se

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0