Vecka 43

2019-10-21 08:08:00
Veckorapport
 
Week 43
 
 
 
Hej och hå. Oktober tuffar på. Den här veckan bär det av till Danmark och sedan södra Sverige. Så ut på resa igen. Håller på att packa en liten ryggsäck medan jag har Morgonstudion på i bakgrunden. Blir ju bättre på att packa för varje gång jag reser. En kontrast mot första gången jag flög utomlands. Till Paris med en stor resväska och minns att jag inte ens använde hälften av det jag tagit med mig. Nåväl. När jag inte ska jobba den här veckan (=helgen) är jag sugen på att få läsa böcker (har flera titlat som jag reserverat på bibblan och hämtat ut, och som ligger i en stapel vid min säng), kolla ikapp serier och promenera utomhus i den krispiga höstluften.
 
---
 
Hi hi hi. October is chugging along. This week, I will go to Denmark and then south of Sweden. So am traveling again. Right now, I'm packaing a small backpack while half-listening to the Morning News in the background. Getting better at packing for every trip. A contrast to my first flight abroad. To Paris with a big suitcase and I don't think I used all of the things I had brought. Oh well. When I will not work this week (= the weekend), I would like to read books (have several novels which I have reserved at the library and then picked up, creating a high pile), recap series and take walks outdoors in the crispy autumn air.
 
 
Ser ni? Jag har snart chilisar hemma att plocka direkt från trädet och hacka ner i maten. Så himla fint. Tack Bagge och Dash för plantan! Det enda jag har lyckats odla i sommar ... I helgen var jag toastmadam på en finsittning tillsammans med Gürra, och vi skrev ner ett manus på ungefär 24 timmar. Det blev fint ändå. Och åt så mycket god mat. Dansade till sent och promenerade hem i natten med skoskav. Mindre fint dagen efter, som jag tillbringade med youtube i sängen. Men nu, ny vecka. Nya tag. Behöver fortsätta packa. Hoppas ni får en grymt fin vecka!
 
---
 
Can you see? Soon,I have chilis to pick directly from the tree and chop it down in the food. So very nice. Thanks Bagge & Dash for the plant! The only thing I've managed to grow this year ... This weekend, I was toastmadam at a proper dinner party together with Gurra. We created a script like 24 hours before. But it went fine. And we ate tasty food. Danced until late and walked home with blistered feet. Less nice the day after, which I spent with youtube in bed. But now, new week. New opportunitites. Need to continue the packing. Hope you will have a lovely week!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0