Vecka 36

2019-09-05 07:56:00
Veckorapport
 
Week 36
 
 
 
Från måndag till igår onsdag har jag befunnit mig i Finland. Åkt tåg mellan Helsingfors, Tammerfors, och Kuopio. Åkt förbi finländska landskap (↑) med sjöar och skogar. Har promenerat omkring i städerna när jag har kunnat. Sett fina kyrkor och mumintroll. Fick tröst av Tove Jansson när jag kände mig ensam ♥. Var där på jobb, så har såklart även jobbat. Just nu håller jag på att göra mig iordning inför jobbets sommarfest jag snart ska åka till. Den håller på torsdag till fredag. Är väldigt pepp inför detta! Till helgen ska jag försöka ta ikapp det jag inte kunnat göra när jag varit på resande fot. Som att tvätta ... Och så ska jag hänga i skogen på natten. Det ska bli mysigt. Nej, nu måste jag se till att få klar min lilla packning. Ha en fortsatt fin vecka!
 
---
 
I've been in Finland from Monday to Wednesday this week. Went by train between Helsinki, Tampere, and Kuopio. Passed Finnish landscapes (↑) with lakes and woods. Have walked around in the cities when I had time over. Seen churches and moomins. Tove Jansson comforted me when I felt lonely ♥. Where there for job, so have also worked. Right now I'm preparing to leave for my job's summerparty. It will go on from today until tomorrow. Am very psyched for this! In the weekend, I will try to get things done which I haven't been able to when traveling. Like do laundry ... And I will also be in the forest in the night. It will be cosy. No, now I have to get my little bag ready. Have a splendid week, what's left of it!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0