Vecka 37

2019-09-09 07:54:00
Veckorapport
 
Week 37
 
 
 
Ny vecka. Ny resa. Denna vecka till Danmarks huvudstad. Ska ta med mig bra skor eftersom jag kommer stå mycket om dagarna på en mässa. Hoppas på att ha många intressanta samtal med forskare. Vill veta vad de håller på med inne i sina labb! Annars ska jag ta det rätt lugnt. Har lite planer till helgen, men behöver även fixa i ordning i lägenheten. Trots att jag hade vänner över i går som ansåg att jag lyckats få det hemtrevligt redan. ((:
 
---
 
New week. Ny travel. This week I'm going to the capital of Denmark. Will bring good shoes since I will stand up a lot on a fair. I hope to have many interesting chats with researchers. Want to know what they are doing in their labs! Otherwise, my week will be quite calm. Have some plans for the weekend, but also need to get things done in my apartment. Even if I had some friends over yesterday and that said it already looks like a home. ((:
 
 
Apropå helgen. Käkade brunch hos mig när Dash kom på att vi skulle åka och bada. Sagt och gjort. In i bilen. Mot havet. Tror vi lyckades fånga den sista riktigt varma dagen innan hösten kommer. Fångade dagen så himla mycket! Köpte också en soffa som kommer att komma i slutet av oktober. Hade velat hitta en på blocket, men svårt när jag bara kan ha en liten och de flesta soffor är stora och med divaner och för åtta personer. Har inte plats för det. Bara för en liten 2-sits. Nu måste jag göra mig iordning för jobbet. Ha en trevlig vecka!
 
---
 
Talking about the weekend. Had brunch at my place when Dash come up with the idea of go swimming. Said and done. Into the car. To the sea. Think we managed to grab the last really warm day before autumn comes. Carpe diem:ed so very much! Also, I bought a couch which will be ready in the end of October. Had wanted to find one second hand, but it's hard when I only have space for a small one and most of the sofas are big and with divan and for eight persons. Only have space for a small 2 seats. Well, now I have to go to work. Have a nice week!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0