Vecka 39

2019-09-24 07:09:00
Veckorapport
 
Week 39
 
 
 
I helgen var det pangväder. Sista varma dagarna, tror jag (hoppas jag, ska ju ändå vara höst nu). Jag och Katta promenerade till Gunnebo slott och förundrades över att vi inte hade gjort det tidigare. Det är så väldigt fint där vid vattnet och vi gjorde upp scenarior med att ta med en bok och bara hänga på gräsmattorna. Jag bjöd även över ett gäng vänner till min nya lägenheten. Det blev extra feststämning när hatthyllan ramlade ner av tyngden från jackorna. Den här veckan är jag mestadels hemma i Götet, förutom en liten sväng till Köpenhamn där vi ska stå på mässa och gå på middag. Är pepp på roadtrip med svenska kontoret och att få träffa forskare. Nästa vecka ska jag ta mig till Oslo och sedan upp till Umeå för att delta på en konferans om cancerforskning. Mamma sa att jag då far och flyr. Åker hit och dit. Men jag försöker även se till att stanna hemma ibland och varva ner. Hej hopp, nu är det dags för frukost. Hoppas ni får en fin vecka!
 
---
 
It was awesome weather last weekend. Last warm days, I think (and hope, it's supposed to be autumn). Katta and I walked to Gunnebo House and we wondered why we hadn't done that before. It was beautiful by the water and we imagine bringing a book and lying on the grass. I also invited some friends over to my new apartment. The festivity spirit increased when the hat rack couldn't carry one more jacket and fell down. This week I am mostly in Gothenburg, except for a small trip to Copenhagen where we will join a fair and a dinner. Am psyched for the roadtrip with my Swedish office and to meet scientists. Next week I will go to Oslo and then to Umeå for a conference about cancer research. Travel here and there. But also trying to stay home sometime to chill. Chop chop, now it's time for breakfast. Wish you a lovely week!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0