Vecka 40

2019-09-30 07:57:00
Veckorapport
 
Week 40
 
 
 
I förra veckan slog det mig att träden har ju börjat förvandlas från sommargrönt till höstfärger. Har lyckats missa det. Även fast jag är medveten om att det är första oktober imorgon. I helgen tog jag mig en cykeltur omkring i Göteborg för att få hösten bekräftad. En annan del av helgen tillbringade jag ute på landet hos mina föräldrar för att fira min pappas födelsedag och klappa katter. Fick rensat bland en massa lådor jag haft där. Totalt blev det två fulla flyttlådor som ska skänkas till secondhand. Så gött att få det fixat.
 
---
 
Last week, I noticed that the trees have started the change from summer green to autumn colours. Have totally missed it. Even if I'm aware of first of October coming up tomorrow. Last weekend, I went for a bike ride in Gothenburg to get the autumn confirmed. I spent another part of that weekend at my parent's place to celebrate my dad's birthday and pat cats. Sorted out some boxes I've had there. In total, I ended up with to full moving boxes to donate to second hand. So nice to get that done.
 
 
Den här veckan ska jag resa. Igen. Först till Oslo och sedan vidare till Umeå. Känner av att det skulle kunna vara någon förkylning på gång. Har lite ont i halsen och känner mig seg. Hade tänkt att träna idag (simma) men överväger om det inte är bättre att jag bara vilar efter jobbet och ser på tv-serier istället. Dricka nyponsoppa och värma upp mig under täcket. Dock har jag stela ryggmuskler. Fick veta det av en massör i helgen. Därför hade det varit bra om jag får komma iväg och träna upp de musklerna. Vill börja ta upp en yogarutin igen. Och en träningsrutin överlag. Får inte till det ordentligt i mitt liv just nu. Men nu behöver jag snart sticka! Ha en superfin vecka!
 
---
 
I will travel this week. Again. First to Oslo and then to Umeå. Feels like I can have a cold coming soon. My throat is aching a bit and I feel tired. Had planned to exercise today (go swimming) but I consider if it's not better if I just take a rest after work and watch tv-series instead. Drink rosehip soup and get warm under the duvet. My back muscles are rigid. A masseur told me last weekend. So it would be good if I started training those muscles soon. I want to get a yoga routine again. And a training routine in general. Can't make it fit in my life right now. But now, I gotta go. Have a lovely week!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0