Expressing what matters

2020-04-03 07:54:00
Dagens låt
 
Det är FREDAG! Jag är ledig idag pga rådande omständigheter. Min plan är att läsa böcker (läser just nu Herrarna satte oss här, en bok om tvångsförflyttningen av samer 1920-1930), samt handla mat och lämna till en kyrka för bättre behövande. Det är ett tips om en har möjlighet. Vi får hjälpas åt allihop så gott vi kan. Annat jag ska göra: lyssna på den här låten och hela Disclosures senaste album. Skrek rakt ut "nämen va?!" när jag hörde det för första gången. Det är heeelt ot-e-roligt bra! Gillar att sitta och smågunga till den här låten. Helt perfekt mixad. Mmm. Många bra album som har släppts det senaste, både här och där, så kan hända att det blir en del "dagens låt" den närmsta tiden. (Och Dua Lipa har släppt en träningsvideo à la 80-talet till sin senaste låt Let's get physical, känns väldigt passande i karantäntider.) Nåväl. TREVLIG FREDAG HÖRRNI! Ta hand om varandra.
 
---
 
It's FRIDAY! I'm off work today due to the circumstances. My plan is to read books (I currently read a book about the forced disaplacement of saami 1920-1930), and do grocery shopping and leave some at a church for those in need. It's a tip if it's possible. We have to help eachother as much as possible.Other things I'll do: listen to this song and the entire latest album from Disclosure. Yelled "oh what's this?!" first I heard the album. It's totally amaaazing! Like to dig it while sitting. Perfectly mixed. Mmm. A lot of different nice albums that have been released recently, so it might be more of these posts with songs soon. (And Dua Lipa has released a work-out-video inspired by the 80's to her new song Let's get physical, very suitable in times of quarantine.) Well. HAPPY FRIDAY Y'ALL! Take care of eachother.
 
 
Expressing what matters - Disclosure
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0