Vecka 14

2020-04-01 08:21:00
Veckorapport
 
Week 14
 
 
 
Ännu en vecka i den surrealistiska värld vi lever i just nu. Första april idag. Har ännu inte hört något aprilskämt. Blir det inställt i år? Eller behöver vi få skratta lite åt att vi blivit lurade? Vi får se. Hursomhelst. Jag har jobbat måndag och tisdag, men är idag ledig från jobbet. Känns lite konstigt att inte kolla mailkorgen medan jag har på Morgonstudion i bakgrunden. Ska göra det bästa av situationen, såklart. Ta promenader. Läsa böcker. Klappa katter. Håller detta på länge kanske jag får börja med en ny hobby. Sticka? Baka bröd? Leka inte-nudda-golv som sociala medier är fullt av. Ja, det löser sig. Min plan är att inte bli sjuk i Covid-19 bara.
 
---
 
Another week in this surreal world we live in right now. First of April. So far, I have not heard any April fool's jokes. Is it canceled this year? Or do we maybe need to laugh at such a joke? We'll see. However. I have worked Monday and Tuesday, but am today off from work. Feels a bit weird to not read the mail inbox while watchin the Morning News. Will make the most of the situation, of course. Take walks. Read books. Pat cats. If this will last for a long time, I might need to get a new hobby. Knit? Bake bread? Play the floor-is-lava which social media is full of. Well, will work it out. My plan though is to not be ill with Covid-19.
 
 
Jag har cyklat mycket det senaste. Bilderna denna gång är från mina cykelturer här ute på landet. Igår cyklade jag och min bror 11 km. Stor del i motvind. Kämpigt men så himla gött! Känner mig piggare och sover som en stock varje natt. Annat jag har gjort nyligen: bestämt tillsammans med Pigge och Lisa att vi ska bestiga Kebnekaise i sommar. Är så taggad! Behöver något att se fram emot. Fyller på en favoritlista på Naturkompaniet och söker runt på "sovsäckar bäst i test". Och håller tummarna för att det är okej att åka tåg igen i juli. Det får vara allt för denna gång. Ta hand om varandra. Stanna hemma om ni kan. Ring mormor och farfar istället för att hälsa på dem. Tvätta händerna. Ja, ni vet redan det här. Hoppas ni får en fin vecka!
 
---
 
I have biked a lot lately. The pics are from my bike rides here in the countryside. Yesterday, me and my brother biked 11 km. Mainly against the wind. It was hard, but nice! Feeling more alert and sleep like a rock every night. Other things I've done: decided together with Pigge and Lisa to climb Kebnekaise this summer. Am so pumped! Need something to look forward to. Adding clothes and stuff in a wishlist at Naturkompaniet and search for "sleepbing bag best in test". And cholding my fingers crossed that it's okay to go by train again in July. That's all for now. Take care of eachother. Stay home if you can. Call grandma and grandpa instead of visiting them. Wash your hands. Well, you know the procedure. Wish you a lovely week!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0