Vecka 17

2020-04-22 08:22:00
Veckorapport
 
Week 17
 
 
 
Det blev inga inlägg alls förra veckan. I tisdags fick jag veta att min mormor gick bort, och jag packade en väska på tio minuter och åkte hem till mina föräldrar. Det var fint att få vara där och minnas och sörja tillsammans. En del av min terapi har varit att kolla igenom gamla kort på mormor (och kort från min uppväxt i största allmänhet). Det hade varit fint att få ha ett bildspel på begravningen. I fredags satt jag på kyrkogården med mamma och lyssnade på själaringningen. Det var jobbigt men fint när klockorna ringde. Vi åkte hem till min moster efteråt och fikade i solen. I söndags såg jag på gudstjänsten där de hade tacksägelse för mormor, vilket också var jobbigt men fint. Efteråt hängde jag med Katta ute på gräsmattan i solen och det var skönt att inte behöva vara ensam.
 
---
 
There were no posts last week. Last Tuesday, I got to know that my grandmother had deceased. I packed my bag in 10 minutes and went to my parents place. It was nice to be there and remember and mourn together. A part of my therapy have been to look through old pics of grandma (and photos from my childhood overall). It had been nice with a slideshow in the background at the funeral. Last Friday, me and my mother listened to the death knell from the cemetry. It was hard but beautiful when the bells rang. Afterwards, we went to my aunt's place for coffee in the sun. On Sunday, I watched the service where they acknowledge her death, which also was hard but beautiful. Afterwards, me and Katta sat on the grass in the sun and it was nice to not be alone.
 
 
Den här veckan har det ju varit pangväder! 20°C ska det bli idag, och jag är ju ledig! Tidigare i veckan har jag försökt vara ute så mycket jag kan. En vet ju aldrig när solen gömmer sig igen, vi bor ju ändå i Sverige. Fliflop, shorts, och linne hade jag på mig igår när jag tog en kort promenad på morgonen. Igår sprang jag i shorts och t-shirt. Så underbart. Ska alldeles strax ge mig ut och tror jag kommer stanna ute hela dagen, förutom när jag ska på massage senare i eftermiddag. Annars har jag ett stort projekt att överföra alla bilder jag har tagit med digitalkamera till min foto-app i mobilen. Har så oteroligt många bilder. Och minnen. Kul att gå igenom allt. Jag har bilder (och filmer) från 2007 och framåt, så det har tagit ett tag. Har också blivit mer taggad att använda digitalkameran igen. Känns som att andra sorts bilder tog med den än vad jag tar med mobilkameran. Nej det får vara allt för denna gång. Ta hand om varandra och ha en fin vecka ♥
 
---
 
The weather has been lovely this week! Today, it will be 20°C and I'm off! I've tried to been outdoors as much as possible earlier this week. You'll never know when the sun will hide again, I mean we live in Sweden. I wore flip-flop, shorts, and a tank top yesterday when I was out for a short walk in the morning. Yesterday I ran wearing shorts and t-shirt. So lovely. Soon, I will go outside and I think I will stay out all day, except for when I'll go to my masseur later this afternoon. Otherwise, I have a big project going on with transferring all of my photos taken with a camera to my photo-app. Have SO many photos. And memories. Funny to go through it all. I have photos (and videos) from 2007 and beyond, so it will take some time. Have also been more into using the camera again. Feels like I took other types of photos with the camera than with my phone. No, that was all for now. Take care of each other and I wish you a lovely week ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0