Vecka 18

2020-04-28 07:39:27
Veckorapport
 
Week 18
 
 
 
Igår käkade vi våfflor till frukost. Födelsedagsfrukost! En gullig kille jag gillar fyllde år så vi slog till på lyxig frukost (går ganska fort att göra när en har en färdig mix). Den här veckan vill jag fortsätta med tre pass från Försvarsmakten träningsklubb, läsa böcker, och hänga utomhus så mycket det går. Ser att solen försiktigt tittar fram bakom en vägg av moln. Verkar lovande för dagen! Senare i veckan är det ju långhelg med Valborg och första maj. Ännu inte bestämt vad jag ska hitta på då. Cortégen är ju inställd och dagarn närmar sig jättefort ju. Vi får se vad det blir. Men det blir nog trevligt hursomhelst.
 
---
 
Yesterday, we had waffles for breakfast. Birthday breakfast! A cute guy I like had his birthday so we did something more luxurous (made quite fast with a bought waffle mix). This week I want to continue with three workouts from The Swedish armed forces training club, read books, and be outdoors as much as possible. The sun is showing from a wall of cloud right now. Seems promising! We have a holiday weekend later this week. Have not yet decided what to do since Chalmers' cortége is canceled and the days pass too fast. We'll see what happens. But it will be nice and fun anyhow.
 
 
Just nu läser jag en bok (Drunkna inte i dina känslor av Maggan Hägglund och Doris Dahlin) om att vara en högkänslig person (HSP). Jag har kommit fram till att jag måste vara det, dessutom en utåtriktad sådan. Detta har jag antagit i kanske ett år nu sedan jag först hörde talas om det. Jag ser fler och fler tecken på det ju mer jag läser på om det. I boken finns en lista på 39 punkter och jag kan bocka av nästan alla. Mitt humör kan ändras om jag umgås eller är nära en person som mår annorlunda än mitt initiala humör. Jag blir lätt trött om jag är i en miljö med många olika ljud och intryck, för det blir liksom för mycket för mig, för mycket intryck att hantera. Märkte det senast när jag var på Universeum med folk och ljud och fuktighet och värme. Var helt slut efteråt. Jag tycker det är så skönt att få ett ord på det och förstå att ungefär 20 % av befolkningen känner lika mycket som jag (precis som att 80 % inte gör det och kanske inte kan förstå). Och få verktyg för hur jag kan distansera andras känslor från mig själv, för det kan bli för mycket för mig. Det får vara allt för denna gång. Hoppas ni får en fin vecka!
 
---
 
At the moment, I'm reading a book (Don't get drown by your feelings by Maggan Hägglund and Doris Dahlin) about being a high sensitive person (HSP). I've found out that I have to be HSP. I've had that thought for like a year since I first heard about it. I see more and more sign the more I read about it. In the book, there's a list with 39 bulletpoints, and I can check almost all the boxes. My mood can switch if I hang with or am surrounded with a person with a different mood than my original. I easily get tired if I am in an environment with a lot of different sounds and impressions, because it will be an overload for me, too many impressions to deal with. Noticed that last time I was at Universeum with a lot of people, sounds, humidity, and warmth. I was totally exhausted afterwards. For me, it's nice to have a word for how I am and understand that around 20 % of the population feel the same as I do (in the meantime, 80 % don't and maybe can't understand). And get tools for distancing other peoples feelings from myself, because it can be too much. That was all for now! Wish you a lovely week.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0