En roadtrip till Danmark och ett spahotell i oktober

2020-02-20 09:02:16
Jobb Resor
 
A roadtrip to Denmark and a spa hotel in October
 
 
 
Här kommer ett inlägg från slutet av oktober förra året (är ju inte i fas på långa vägar). Jag och Nour hämtade upp Martin och så åkte vi söderut.
 
---
 
Here's a post from the end of October last year (not in sync yet ...). Me and Nour picked up Martin and then we went south.
 
 
Åkte över vattnet med färjan och tog middagsstopp på en italiensk restaurang.
 
---
 
Went over the sea by ferry and had dinner at an Italian restaurant.
 
 
De hade glutenfri pasta. Blev så glad! Och det var väldigt gott. Kommer tyvärr inte ihåg vad restaurangen heter. :(
 
---
 
They had gluten free pasta. Made me so happy. And it was very taste. Can't recall the name of the restaurant, though. :(
 
 
Checkade in på vårt spahotell i Snekkersten. Jag hade råkat boka varsin svit till mig och Martin. Det var inte meningen men så blev det. Hela rummet var nog större än min egna lägenhet.
 
---
 
Checked in at a spa hotel in Snekkersten. I had accidentally booked suits for me and Martin. I didn't mean to but that's how it went. The entire room was maybe bigger than my own apartment.
 
 
Funderade på vem som egentligen bokar sådana här rum. Förutom jag då. Känns så onödigt på något sätt.
 
---
 
Thought about who actually book these kinds of rooms. Well, except for me. Feels so unnecessary somehow.
 
 
Klipp till frukost! Lägga upp mat på snyggt sätt är inte en grej jag är bra på. Men tog mest den här bilden för att skicka till mina kollegor och säga kom, kom, kom och ät frukost med mig. 
 
---
 
Cut to breakfast! Plating in nice way is not a thing I'm good at. But mostly took this pic to send it to my coworkers and say come, come, come and have breakfast with me. 
 
 
Ut i trafiken och mot vår utbildning. Vi var här för att lära oss hur en kan boka möten med kunder, hur många möten det kan behövas innan ett instrument är sålt etc. Fick bygga med lego för att få förståelse för att en inte alltid har samma bild och att riklig kommunikation är av yttersta vikt.
 
---
 
Drove to our training. We were here to learn about how one can book meetings with customers, how many meetings it can take before an instrument is sold etc. Played with lego to get an understanding for that two persons not always share the same view and that communication is very important.
 
 
På kvällen fick vi ett bokat bord på en sushirestaurang precis vid havet. Rungsted havn heter stället förresten.
 
---
 
In the evening, we had booked a table at a sushi restaurant just by the sea. The place is called Rungsted havn.
 
 
Kan tänka mig att det är väldigt fint här på sommaren. Pax för uteplats då!
 
---
 
Can imagine that it's a nice place in the summer. Dibs on an outside table then!
 
 
Nomnomnom.
 
---
 
Nomnomnom.
 
 
Tjenare från spegeln på toaletten!
 
---
 
Hello from the restroom mirror!
 
 
Crème brulée till efterrätt. Jo jag tackar ja.
 
---
 
Crème brulée for dessert. Nice, indeed.
 
 
Trots mätta gick jag och Martin till gymmet. Jag sprang några kilometer på löpbandet och sedan fick det vara bra så. Hade med mig badkläder men det fanns inte tid eller ork för att besöka spat.
 
---
 
Martin and I went to the gym even if we were full. I ran a couple of kilometers on the treadmill and felt that was enough. Had brought swimwear but there was no time or energy to visit the spa.
 
 
Istället gick jag och lade mig och läste denna bok. Gillar hur han skriver, Ben Lerner, så den boken är ett tips. Och så somnade jag. Resten av resan får vi ta en annan gång.
 
---
 
Instead, I went to bed and read this book. Like how he writes, Ben Lerner, so this book is a tip from me. And then I fell asleep. Rest of this trip is for another time.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0