Vecka 7

2020-02-13 15:37:00
Veckorapport
 
Week 7
 
 
Ett hallå från Helsingfors! Kom hit imorse och ska bara stanna här till imorgon. Har vandrat runt lite i staden i jakt på hotellet och ett ställe att käka lunch på. Den visar sig mest från sin gråa sida, men har fått några få solglimtar. Annars har jag mest suttit och jobbat på hotellrummet. Fixat snygga powerpoints t ex. Imorgon ska jag besöka Finska Röda Korsets Blodtjänst och prata om hur det går för dem att använda och varför de använder en mikroplattsläsare som är "min" produkt. Ska bli spännande att höra! Hoppas på att jag inte får se för mycket blod bara. Finns en risk för svimmning i så fall ...
 
---
 
A hello from Helsinki! Arrived this morning and will only stay until tomorrow. Have walked around a bit in the city that mostly is grey today, in my search for the hotel and a place to have lunch. Otherwise, I've been at the hotel room working. Created good-looking powerpoints. Tomorrow, I will visit Finnish Red Cross Blood Center and talk about how and why they are using a microplate reader that I'm in "charge of". Will be very interesting to hear! Though, I hope I don't have to see too much blood. Because there would be a risque of fainting in that case ...
 
 
Till helgen ska jag hänga ute på landet. Tillbringa alla hjärtans dag med katterna och kramar från mamma. ((: Mer: jag ska se Unga kvinnor på bio och på söndag eftermiddag åker jag västerut till Norge. Blir en kort men intensiv helg. För övrigt är det så skönt att det börjar bli ljusare och ljusare nu. Känner att jag har ork och lust till att ta tag i saker hemma på eftermiddagarna. Som att städa. Funderar på att plantera om växterna någon dag efter jobbet. Tror de skulle må bra av det ... Dessutom behöver en avokadokärna sättas i jord. Den har börjat få rötter efter att ha varit i ett glas med vatten i flera veckor nu! Så himla roligt. Nej, nu ska jag ta mig till gymmet och kika efter om det finns ett löpband. Har ju ändå tagit med mig träningskläder över Östersjön ... Ha en fortsatt finfin vecka!
 
---
 
I will be in the countryside this weekend. Spend Valentine's day with cats and hugs from my mum. ((: More: I will watch Little women at the cinema and on Sunday afternoon I will go west to Norway. Will be a short but intense weekend. By the way, it's so nice that it's getting lighter and lighter now. Feel that I have energy to get things done at home in the afternoons. Like cleaning. Thinking of planting my plants in new soil. Think it will make them happy ... Also, I have an avocado seed that need soil. It has started to get roots after spending some weeks in a glass of water! Really nice. Now, I will head for the gym and see if there's a treadmill. Have brought fitness wear over the Baltic sea, so better use them ... Have a very nice week!
 

Kommentarer
Postat av: ajlimullersandvik.blogg.se

svimmar du av att se blod? Jag är lätt blodsvimmig. Även låtsasblod som jag VET är fake, som typ skräckfilmer.

Jag lämnade dock en massa rör igår och efteråt så KOLLADE jag på dem!!! Och det gick bra! :D

2020-02-13 @ 18:03:10
URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0