Vecka 9

2020-02-29 09:31:04
Veckorapport
 
Week 9
 
 
 
Igår låg det här tunna täcket med snö på marken. Det piggar upp med lite ljus. Idag är det dock grått igen och det vita utbytt mot barmark med regnets hjälp. Tre dagar av snö ändå. Denna vecka har jag varit i Danmark i tre dagar och hängt med det danska kontoret och pratat mikroplattsläsare och proteinanalyser och lekt escape room. Kul var det! Utöver Danmarksresan har mina eftermiddagar varit fulla med att ha middagssällskap och prata om livet i soffor. Kunde ha haft det värre. Helt klart.
 
---
 
Yesterday, this thin layer of snow covered the ground. Energising with some light. Today it's grey again and the snow has rained away. Three days of snow, though. This week, I've been in Denmark for three days at the Danish office and talked about microplate readers and protein analysis, and played escape room. It was all fun! Besides the Denmark trip, my afternoons have been filled with dinner companies and talking about life in the sofa. Could totally have been worse.
 
 
I helgen är min enda plan hittills att kanske gå till Universeum. Kanske gå på bio? Vi. Får. Se.Vad. Som. Sker. Nästa vecka har jag inte planerat att resa någonstans. Behöver en vila-upp-mig- och komma-ikapp-mailen-vecka efter tre veckor ute på resande fot. Veckan efter igen ska jag till Oslo. Men vi har bokat avbokningsbara hotellrum ifall att det blir totalt stopp och besöksförbud på grund av spridningen av Coronaviruset. Nej, det var allt för nu. Dags att börja ta på mig kläder och få igång den här lördagen. Ha en underbar helg!
P.S. Bilden är på Götaforsen (tror den heter så?) och ingen översvämning.D.S.
 
---
 
My only plan for this weekend, so far, is to visit Universeum. Maybe see a movie? We. Will. See. What. Will. Happen. Next week I have no trips planned. Need a week of rest and catch up my mail box after three weeks in a row of traveling. The week after, I have a trip planned to Oslo. But we booked hotel rooms that we can cancel if we will not be able to travel or visit customer due to the spread of the Corona virus. No, that was all for now. Time to get dressed and kickstart this Saturday. Have a lovely weekend!
P.S. The pic is of the Göta river (think that's the name?) and no flood. D.S.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0