Jag är din om du vill ha en idiot, lägg din hand i min (Sara och Rogers bröllop)

2020-01-19 21:38:00
Kalas och festligheter
 
I'm yours if you want an idiot, place your hand in mine (Sara and Roger's wedding)
 
 
 
Första lördagen på detta nya år började jag sortera pusselbitarna i pusslet jag fick i julklapp. Så himla mycket rosa himmel! Kommer ta ett tag att bli färdig ... Såg några avsnitt av Parlamentet och började sedan göra mig iordning. Tiden gick fort och plötsligt var det en kvart kvar till spårvagnen skulle gå.
 
---
 
The first Saturday of this new year, I began to sort all the puzzle pieces in the puzzle I got as a Christmas gift. So much of pink sky! Think this will take a while ... Watched some episodes of a Swedish comedy show, and started to get ready. Time flew and suddenly I had 15 minutes until I had to catch my tram.
 
 
Hann! De där bäbishåren ordnade väl till sig okej framåt kvällen. Min syster tipsade mig om att använda mer hårspray.
 
---
 
Made it! Does small hairs were kind of put in order by the evening. My sister told me to use more hairspray.
 
 
Blev upphämtad i Kungälv av min familj. Åkte vidare till Trankärrsgården medan solen gick ner.
 
---
 
Was picked up in Kungälv by my family. Went further to Trankärrsgården while the sun set.
 
 
Steg in.
 
---
 
Entered.
 
 
Kramade kusiner och mostrar och morbröder och väntade tillsammans. På brudparet! Åt goda snittar så länge. Min kusin Josefine hälsade alla välkomna.
 
---
 
Hugged cousins and aunts and oncles and waited togehter. For the bridal couple! Ate tasty canapés while waiting. My cousin Josefine greated everyone.
 
 
Vi skålade också. Och så kom de till slut!
 
---
 
We cheered as well. And then they finally arrived!
 
 
Och så gifte sig min kusin Sara och hennes Roger. Så fina. Det var en kort vigsel på kanske 10 minuter. Men tydligen hinner en gråta en del på så kort tid ... Min bror kom fram till mig, mamma & syter som en räddare från andra sidan rummet med näsduk i högsta hugg.
 
---
 
And so my cousin Sara and her Roger got married. So lovely. It was a short wedding for about 10 minutes. But apparently it's very easy to cry a lot during such a small time ... My brother came up to me, my mum & my sister like a saver from the other side of the room with napkins.
 
 
Käkade gjorde vi också. Nog med tårar. Tänkte jag. Men tal kan ju också vara känslosamma. Så atte ... Tur en hade servett till bordet. Hursomhelst, maten var god. Det är bara jag som är dålig på att lägga upp på ett representativt sätt. Vi tog selfies med engångskameran. Ingen aning om hur bilderna blev. Hoppas fina!
 
---
 
We ate as well. Enough with tears. I thought. But speeches can also be emotional. Oh well ... Lucky me to have a napkin at the table. However, the food was tasty. Just me who can't present it in a representative way. We took selfies with the single use camers. No idea how the photos turned out. Hopefully nice!
 
 
Tårta! Min bror hade ställt upp med att såga till björkstubbar. Blev ju jättefint.
 
---
 
Cake! My brother had contributed with sawn birch. Turned our very nice.
 
 
Den var dundergod! Jag fick ju en helt egen, va. Tog två gånger. Även efter att personalen hade börjat duka av. Oops. För det blev dags för dansgolvet att öppna. Där hamnar en ju. Lätt. Fast först dansade brudparet till Håkan Hellströms Valborg. Fint val av låt. (((:
 
---
 
It was so tasty! I had one of my own. Went twice to get more. Even after the staff had started to clear the table. Oops. Because it was time for the dance floor to start. Where one ends up. Easy. But first the bridal couple danced to Valborg by Håkan Hellström. Nice choice. (((:
 
 
Vi tog foton med bara kusinerna. ♥ Minus Mikael som var i Norge på jobb, då. Jag hade en grön jumpsuit. Bra dansplagg!
 
---
 
We took a photo with all cousins. ♥ Except for Mikael who was working in Norway. I wore a green jumpsuit. Good for dancing!
 
 
Älskar den här bilden. ♥ Syns ju att två är systrar i vilket fall. Största gapen, haha. Tack fotograf Martin för de fina korten.
 
---
 
Love this pic. ♥ Well, you can tell that two are sisters. Biggest mouths, haha. Thanks to photographer Martin for the nice photos.
 
 
Vi skrev en hälsning till gästboken.
 
---
 
We wrote a greeting to the guest book.
 
 
Resten av kvällen dansade vi typ konstant. Vi är bra på det i min familj. Ger alltid allt. Mamma dansade till och med sönder knäet. :(
 
---
 
We danced almost all of the rest of the evening. We are good at that in my family. Always give it all. My mum even hurt her knee from dancing. :(
 
 
Annars var det en himla fin och rolig kväll. Tusen tack för att vi fick vara med och dela denna dag med er. ♥♥♥
 
---
 
Otherwise it was a very nice and funny night. Thank you so much for letting us share this day with you. ♥♥♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0