Vecka 25

2020-06-16 08:07:17
Veckorapport
 
Week 25
 
 
 
Juni. Värme. Sol. Varma nätter när det känns som att solen aldrig går ner. Det har jag fullt upp med när jag inte jobbar om dagarna. Här en vy över Göteborg en onsdagskväll på en kulle i Örgryte. Vi åt rabarberpaj och drack vin. Vad jag kände då: har saknat att umgås såhär mer än vad jag trodde. Har intalat mig själv att jaja det får vara som det är det här året och jag får umgås på håll men de flesta av mina vänner. Men. Att få umgås med de på nära håll. Åh.
 
---
 
June. Warmth. Sun. Warm nights when it feels like the sun never sets. This is what I fill my time with when I am not working during the days. Here's a view over Gothenburg from a Wednesday evening on a hill in Örgryte. We had rhuburb pie and drank wine. What I felt then: have missed hanging around like this more than I thought. Have told myself that oh well this year will be quite different and I will have to hang with the most of my friends from a distance.But. To hang out close to each other. Oh.
 
 
Har cyklat eller kört bilen till havet (eller var jag än ska). Försöker undvika kollektivtrafik nu eftersom det är en rekommendation. Och för att jag kan. Åh havet. Killen jag gillar visade mig Amundsön, och nu är det nog min favoritbadsplats i Göteborg. Jag har ätit många vattenmelon med fetaost-sallader den senaste veckan. Är inte sugen på något annat än sallader nu när det är så varmt. Har också handlat upp (vad det känns som) hela min lön på Naturkompaniet. Om ungefär en månad är vi iväg upp norrut! Upp på Kebnekaise ska vi ta oss. Sovsäck, vandringsstavar, myggnät, och underkläder i ull är införskaffade. Bara liggunderlag och mat kvar tror jag. Och hämta kepsen ute på landet. Sedan är jag REDO! Väldigt taggad på att få vandra omkring uppe i fjällen. Vara utan täckning. Ta in naturen. Dricka kallt fjällvatten.
 
---
 
Have biked or drove my car to the sea (or wherever I'm going). Trying to avoid the public transport now since that's a recommendation. And because I can. Oh the sea. The guy I like showed me Amundsön, and I think that's my favorite bathing area in Gothenburg now. I have ate so many watermelon and feta cheese salads the past week. Only craving salads now when it's hot. I have also (what it feels like) bought up my salary at Naturkompaniet. In about one month we are heading up north! We will go up on Kebnekaise. Sleeping bag, trekking poles, mosquito net, and underwear in wool are all bought. I think only miss a sleeping mat and food. And get my hat from the countryside. Then I'm READY! Am so pumped to hiking in the mountains. With no reception. Take in the nature. Drink cold water from the mountains.
 
 
Den här veckan ska jag åka till Danmark en sväng med Nour och Martin för att gå på en utbildning. Vi har fått ett brev från vår VD att ha med oss på resan för att visa att vi ska dit i jobbsammanhang och att vi inte ska vara där länge. På fredag är det midsommarafton och det kommer ju inte bli som vanligt. Som allt annat i år. Min största plan för denna afton är att inte bli smittad eller få symptom. Blir mer och mer vaksam kring detta ju mer vår resedatum närmar sig. Verkar som att det ska bli soligt och gött, så kanske kan fira den vid havet? Hur som haver. Hoppas ni får en fin vecka! Ta hand om varandra och STANNA HEMMA om du är sjuk eller har symptom. Tack.
 
---
 
This week, I will go to Denmark together with Nour and Martin for a training. We have a letter from our CEO to show at the border and which explains that we are traveling in business. On Friday, it's Midsummer Eve and it will of course not be as usual. As everything else this year. My biggest plan for this eve is to not catch a disease or get symptoms. I get more and more afraid of this the closer we reach our travel date. Seems like it will be sunny and nice, so maybe I'll celebrate by the sea? However. Wish you a lovely week! Take are of each other and STAY AT HOME if you are sick or have symptoms. Thanks.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0