En roadtrip till Danmark och vidare till Lund i oktober

2020-03-06 08:03:00
Jobb Resor
 
A roadtrip to Denmark and further to Lund in October
 
 
 
God morgon från ett hotellbadrum i Snekkersten. I oktober.
 
---
 
Good morning from a hotel room in Snekkersten. In October.
 
 
Frukostdags! Älskar ju frukost. Hoppar inte över dagens första mål om jag verkligen inte måste.
 
---
 
Breakfast time! Love breakfast. Don't skip it if I really don't have to,
 
 
Blir en gladare person efter frukost.
 
---
 
Become a happier person after breakfast.
 
 
Vi checkade ut från hotellet. Hej då. Satte oss i bilen och åkte iväg till dagens utbildningspass.
 
---
 
We checked out from the hotel. Bye bye. Went by car to the training session of the day.
 
 
Jag, Nour, och Martin fick träning i att bemöta olika typer av kunder. Vi gjorde beteendetyp-test och jag fick veta att jag är diplomat och att "teamet" är viktigast för mig. Stämmer rätt bra skulle jag säga.
 
---
 
Nour, Martin, and I had training in meeting different kinds of customers. We did a test about behaviour types and I got to know that I'm a diplomat and that "the team" is most important for me. Quite correct, I would say.
 
 
Snabbt klipp till eftermiddagen då vi rullade över gränsen till Sverige igen och jag blev avlävmnad på ett hotell i Lund. Gillade deras matsal med ett bibliotek.
 
---
 
Quick cut to the afternoon where we passed the border to Sweden and I got dropped off at a hotel in Lund. Liked the dining room there with a library.
 
 
Kvällsmat ingick i rumspriset. En buffé med olika rätter. Kändes som att jag var med i en film från 50-talet. Känns som att det var vanligare då att en fick mat på hotellet. Hade Bergljot i Arv och Miljö som mitt middagssällskap.
 
---
 
Dinner was inlucded in the room price. A small buffet. Felt as if I was in a film from the 50s. Feels like it was more common then to get dinner at the hotel. Had Bergljot in Will and Testament as my dinner company.
 
 
Gav mig ut på en liten promenad i mörkret. Gick runt Monumentet i Monumetsparken och läste om slaget om Lund 1676. Kände mig lite ensam och gick tillbaka till hotellet för att bota det med bokläsning.
 
---
 
Went out for a small walk in the dark. Passed by the Monument in the Monument parc and read about the battle of Lund 1676. Felt a bit lonely and went back to the hotel to comfort myself with reading.
 
 
Frukost. Igen! Hurra. Blir alltid härligt mätt efter hotellfrukostar. Mmm.
 
---
 
Breakfast. Again! Hooray. Always get nicely full after hotel breakfasts. Mmm.
 
 
Tog mitt pick och pack och promenerade iväg till Biomedicinskt centrum. Jag mötte upp Karina och vi hade ett möte med en cancerforskare. Väldigt intressant att få höra om olika metoder för att angripa cancerceller.
 
---
 
Packed my bag and walked over to Biomedical centrum. I met Karina and together we had a meeting with a cancer researcher. Very interesting to hear about different methods to attack cancercells.
 
 
Efteråt tog vi en sväng förbi Malmö och käkade lunch på Avokado. Så gott med jordnötter. Att jag kan äta denna baljväxt är den bästa upptäckten jag har gjort. Sedan: hemåt till Götet.
 
---
 
Afterwards we took the way by Malmö and had lunch at Avokado. So nice with peanuts. That I can eat this leguminous plant is the best discovery I've done. Later: back home to Gothenburg.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0