Vecka 12

2020-03-17 09:40:20
Veckorapport
 
Week 12
 
 
 
Denna vecka har vi fått direktiv om att arbeta hemifrån. Så det gör jag. Fast ute på landet för att inte börja krypa på väggarna på grund av brist på sällskap. Mina möten de kommande två veckorna har ställts in. Ett ypperligt tillfälle att ta tag i allt administrativt och småpill jag ofta bortprioriterar. Har en del sådant att ta tag i. Igår tog jag en paus och tog en cykeltur i solskenet. Det var så himla härligt! Kinderna hettade hela kvällen. 
 
---
 
We have directived about working from home this week. So that's what I'm doing. But in the countryside to not go crazy from lack of company. My meetings for two weeks from now have been canceled. It's a great opportunit to go through all adminstrative tasks that often are sliping of my priority list. Yesterday, I took a break and went out biking in the sunshine. So very lovely! My cheeks were red by the evening.
 
 
Ungefär det enda medierna rapporterar om just nu är ju smittspridningen av Coronaviruset och dess effekter. Känns surrealistiskt på något sätt. Så oberäknelig tid att leva i eftersom ingen riktigt kan se något slut på det. Märkligt att inte kunna göra saker en brukar. Jag har inte så mycket mer att tillägga om detta eftersom diverse experter gör det bättre. Apropå experter så är det ju skönt när olika forskare intervjuas och de ger raka besked med såhär är det, nej såhär är det inte, det här har vi inte tillräckligt med forskning om än så vi ska inte spekulera. Som en kontrast mot gissningar och spekulationer i andra sammanhang. Nu ska jag återgå till min mejlinkorg. Ta hand om varandra, tvätta händerna, stanna hemma om ni är minsta sjuka. Punkt. Hoppas ni får en fin vecka!
 
---
 
Nearly the everything media report on right now is the spread of Corona virus and its impact. Feels surreal somehow. Such an unpredicable time to live in since no-one can really see the end of it all. Weird to not be able to do commonly things. I have not so much more to add about this because different experts do it better. While talking about experts, it's so nice with all interviewed researchers that give straight messages about this is how it is, no it's not like this, we don't know enough about this since there's not enough research and we shouldn't speculate. Like a contrast to guesses and speculations in other contexts.  Now, I will return to my mail inbox. Take care of eachother, wash your hands, stay at home if you feel sick. Period. Wish you a nice week!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0