Vecka 13

2020-03-24 08:03:16
Veckorapport
 
Week 13
 
 
 
Ännu en vecka med att jobba hemifrån. Jag kör samma upplägg som förra veckan med att hänga ute på landet några dagar. Försöker få till någon slags rutin under dagen med jobb, avbrott för lunch och promenad, och avsluta jobbdagen med ytterligare en promenad. För att få den där gränsen mellan jobb och fritid. Det är ju ännu oklart hur länge vi ska ha dessa restriktioner, men hittills har jag inte börjat klättra på väggarna. Även om jag litegrann saknar resandet och att träffa folk. 
 
---
 
Another week with work from home. I have the same structure as last week with being in the countryside for some days. Try to get some kind of routine during the day with work, breaks for lunch and walks, and finish the working day with another walk. To get that distinction between work and free time. It's still quite uncertain for how long we will have these restrictions, but I have so far not start climbing the walls. Even if I somehow miss the traveling and to meet people.
 
 
 
Hursomhelst, den här veckan ska jag fira våffeldagen (redan firat den en gång i söndags) och en 25-åring. Än så länge. Direktiven kan ju ändras närsomhelst. Jag skulle ha sett Oliver! på Göteborgsoperan med Katta tills det ju blev inställt. Hoppas att vi får möjlighet att se föreställningen någon annan gång. Kan förresten tipsa om att tre musikalartister vid Göteborgsoperan lägger ut videoklipp nästan varje på Facebook med bland annat bakom kulisserna i operahuset. Väldigt mysigt faktiskt! Nu ska jag börja kika igenom min mailinkorg. Hoppas ni får en fin vecka allihopa. Och ni vet, tänk på och ta hand om varandra (och inte bara dig själv, yepp, jag pratar med er som hamstrar), tvätta händerna noga varje gång (som om att ni har blandat chokladbollsmet och har fullt med fett på fingrarna är mitt tips), och gå ut och njut av solen om ni kan! Kram på avstånd.
 
---
 
However, this week, I will celebrate the Waffle Day (already celebrated it once last Sunday) and a 25 year old. So far. The guidelines can be changed whenever. I would have watched Oliver! at the Gothenburg Opera House with Katta until it was cancelled. Hope to get the opportunity to enjoy this musical some other time. Now, it's time for me to look through my inbox. Wish you all a lovely week. And as you know, think of and take care of eachother (and not only yourselves, yes, I'm talking to you hoarders), wash your hands properly each time (like if you have made coca balls, and have fat all over your fingers), and get out and enjoy the sun if you can! Hug from a distance.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0