Vecka 19

2020-05-06 07:54:29
Veckorapport
 
Week 19
 
 
 
Igår var jag på kontoret för första gången på sju veckor. Det var lite märkligt och annorlunda. Har hunnit vänja mig vid hemmakontor och få in en rutin för det. Samtidigt var det skönt att faktiskt lämna lägenheten och få vara helt ledig när jag väl kom hemma. Men mest trevligt att få träffa kollegor och ha folk att prata med om ditt och datt. Vi höll avstånd och handspritade händerna. Vi ska fortsätta jobba hemifrån på torsdag (är ju ledig idag), så det var bara en engångsföretelse för att ha interna möten.
 
---
 
Yesterday, I was at the office for the first time in seven weeks. It was a bit weird and different. Have been used to office at home and set up a nice routine. It was of course nice to leave the apartment and be off work when I came home. But the best thing was to meet some co-workers and have people around to talk to about things. We kept a distance and used hand sanitizer. We will continue work from home on Thursday (am off work today), so it was only a one-time thing due to internal meetings.
 
 
Fixade iordning i min pallkrage när jag kom hem. Sex (eller sju?) plantor med jordgubbar. En lavendel för att locka dit bin och humlor. Gräslök, samt två bondbönor (som inte syns på bilden). Är så taggad på skördetid! Har hela matbordet fyllt med squash, märgärt, bondbönor, sockerärter, pumpor, brytbönor, och brysselkål. Behöver ta med dem till landet snart och sätta ut dem i jorden. Pappa säger att det måste vara helt frostfritt först bara.
 
---
 
I planted in my pallet collar when I came home. Six (or seven?) strawberry plants. A lavander to attract bees and humblebees. Chives, and two plants of fava beans (not in the pic). Am sy psyched for the harvest! My dining table is covered with plants of squash, wrinkled peas, fava beans, sugar peas, pumpkins, green beans, and brussel sprouts. Need to bring them to the countryside and plant them soon. My dad says that I have to wait until it's totally free from frost.
 
 
På fredag är mormors begravning. Om jag orkar ska jag spela en Evert Taube-visa på tvärflöjten, annars får kantorn spela den själv på pianot. Ska ta med massor och av näsdukar och krama mamma. ♥ Jag ska också sätta ihop ett bildspel med bilder på mormor och som kan gå i bakgrunden. Så många fina bilder vi i släkten har hittat. Så många minnen. Det är en fin tröst. Jag och mamma åkte ner till havet i helgen och plockade snäckor. Hon älskade att vara ute vid havet. Hon tog med oss dit ut så ofta hon kunde, vare sig det var mitt på dagen eller kvällen. Det är en process och det får ta den tid det tar det här. Nåväl, hoppas ni får en fortsatt fin vecka. Ta hand om varandra och tänk på att den här epidemin är fortfarande inte över. ♥
 
---
 
It's my grandma's funeral on Friday. If I can (and not cry too much), I will play an Evert Taube song on the flute, otherwise the cantor will have to play it herself. Will bring a lot of napking and hug my mum. ♥ I will also put together a slide show with pics of grandma and that will be in the background. My relatives and I have found so many nice photos. So many memories. It's a nice consolation. My mum and I went to the sea last weekend to pick shells. She loved to be by the sea. She brought us as often as she could, no matter if it was in the middle of the day or during the evening. It's a process and it will take time. Oh well, wish you a lovely week. Take care of eachother and don't forget that this epidemic is not over yet. ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0