Vecka 20

2020-05-11 21:02:00
Veckorapport
 
Week 20
 
 
 
Vi har börjat komma till den tiden på året då det känns som att solen aldrig vill gå ner. Den väcker mig på morgonen, och den går ner ungefär när jag går till sängs. Känns som att det är så många fler timmar på dygnet. Jag hinner med så mycket. Jag har också så mycket ork. Tack solen. Tack löprundorna och tack alla goda primörer som börjar komma i säsong. Jag är dock helt slut framåt kvällarna. Kan liksom inte hålla ögonen öppna efter klockan 22, och jag sover som en stock. Sov igenom fyrhjulingar som körde utanför huset i helgen, rörelserna från en annan person bredvid i sängen, och ljuden från spårvagnarna som börjar gå igen vid klockan 5. I vanliga fall är jag oerhört lättväckt. Är det för att jag har dagarna fyllda med aktiviteter och projekt, främst utomhus? Är det för att kroppen kämpar på mot allt pollen? Eller är det för att det har varit så mycket mentalt just nu, bland annat med mormors bortgång och begravning? Svårt att säga, men jag föredrar ju att sova ostört en hel natt än att vakna 5-10 gånger och vara mosig i huvudet hela dagen.
 
---
 
That time of the year when it feels like the sun never will set has arrived. The sun wakes me up in the morning, and it sets about the same time when I go to bed. Feels like I have more hours in a day. I get so much done. I have more energy. Thanks, sun. Thanks to the runs, and thanks to all nice crops that is in season now. Though, I am totally finished by the evenings. Can't keep my eyes open after 10 pm, and I sleep like a rock. Slept through quads driving pass by the house in the weekend, the movements from another person next to me in the bed, and the sounds from the trams start going again by 5 am. Normally, I am easily awakened. Is it because my days are filled with activities and projects, mainly outdoors? Is it because my body fights all this pollen? Or is it because it has been a lot to process mentally recently, like grandma passing away and her funeral? Hard to tell, but I must say that I prefer to sleep a whole night, than waking up 5-10 times and be fuzzy during the next day.
 
 
(Någon har slängt i en cykel och en stol i forsen. Har så många frågor till denna person.) Mormors begravning blev helt perfekt och jättefin. Jag klarade till och med av att spela en låt på tvärflöjten, vilket knappt gått när jag övat här hemma. Jag kanske berättar mer om det någon gång när jag känner mig redo. Just nu måste jag bara processa det. I min takt. Märker att jag har fint stöd runt omkring mig. ♥ Annat som har hänt/inte hänt: Vi ska fortsätta jobba tre dagar i veckan i åtminstone två veckor till och jag kanske börjar lära mig att prioritera för jag har mycket att göra på lite tid. Mina grönsaksplantor fick följa med till landet förra helgen och min plan är att denna helg sätta ner dem i jorden så håll tummarna för att de här kalla vindarna som kommit in vänder. Jag har fortsatt mitt stora projekt att digitalisera alla möjliga foton jag hittar hos mina föräldrar och det tar så mycket tid men är också kul för jag passar på att fråga mina föräldrar om händelser från när jag och mina syskon var små (och skratta åt våra frisyrer, hehe). Det får vara allt för nu. Hoppas ni får en fin vecka. Kram på distans.
 
---
 
(Someone has thrown a bike and a chair in the stream. I've so many questions to this person.) My grandma's funeral was perfect and beautiful. I even managed to play a song on the flute, which I almost hadn't manage when I practiced at home. Maybe I share something more from it when I feel ready. Right now I have to process it. In my pace. I feel that I have a nice support around me. ♥ Other things that have/not have happened: We will continue working three days a week for at least two more weeks and by then I might learn to prioritise since I have so much to do but so little time for it. I brought my vegetable plants to the countryside last weekdn and my plan for this weekend is to plant them into the soil so cross fingers that these cold winds will turn. I have continued my grand project to digitalise different photos that I find at my parent's place and it takes so much time but is also fun because I can ask my parents for the stories behind the photos from when me and my siblings were little (and laugh at our haircuts, hehe). That's all for now. Wish you a lovely week. Hug from a distance.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0