Vecka 21

2020-05-21 08:27:00
Veckorapport
 
Week 21
 
 
 
Jag har som ett minilov nu. Varit ledig sedan igår, och ska vara fram till söndag. Omvänd vecka. Jobbat två dagar, ledig fem. Är fortfarande permitterad onsdagar och fredagar, och idag är det Kristi himmelfärdsdagen. Väderleksrapporten levererar sol och 18°C. Jo, jag tackar ja. Känns som att det alltid är gött väder denna dag varje år. Så jag ska passa på att vara ute mycket. Igår vandrade jag omkring med Hådd i Slottsskogen och på gatorna i Göteborg. Tänkte inte på att smörja in mig innan jag gick hemifrån. Röd i fejset och har fått en stilig rand mellan vita fötter och brända anklar. Dessa dagar vill jag läsa böcker (utomhus i min solstol) och hoppas på att få ett städryck någon dag. Hade behövt rensa lite här hemma.
 
---
 
I'm on vacation now. Been off work since yesterday, and will be until Sunday. Inverted week. Worked two days, and off five. Am still furloughed Wednesdays and Fridays, and today it's Ascension Day. The weather forecast deliveres 18°C. Thank you indeed. Feels like it's nice weather this day every year. So I will take the opportunity to be outdoors a lot. Yesterday, Hådd and I walked around in Slottsskogen and the streets of Gothenburg. Forgot to put on sunscreen before I left home. Red in my face and I've got a fine line between my white feet and tanned ankles. These days, I want to read books in my deck chair, and hope that I get a rush to clean someday. It would be good with some cleaning at home.
 
 
Några av ankungarna har kläckts! Oj oj oj. Skulle kunna stå och titta på dem i TIMMAR. Gullighet i överflöd. Tog kortet när jag var ute på min korta promenadpaus vid kl. 10 (en del av min dagliga rutin nu) i tisdags, så kunde inte stå hur länge som helst. :( Har bott hos min gulliga person sön-ons och jag känner mer och mer för varje dag att det här är en person för mig. Det är maj. Det är soligt. Jag är kär. Ankungarna är söta. Jag har fått rutin på träningen. Det är inte så illa just nu, alltså.
 
---
 
Some of the ducklings have hatched. Wow. Could stand there for HOURS just watching them. Cutness overload. Took the pic on my short walk paus around 10 am (a part of my daily routine now) on Tuesday, so I couldn't stop too long. :( Have lived at my cute person's place Sun-Wed and for every day I feel more and more that this is really a person for me. It's May. It's sunny. I'm in love. The ducklings are cute. I've got a training routine. It's not too bad right now.
 
 
 
Bara den lilla detaljen att en pandemi fortfarande härjar - vilket folk verkar ha börjat glömma. Börjar bli irriterad på att folk inte längre verkar ta hänsyn och ta avstånd. Står och tränger vid frukten i affären. Väntar inte på att låta andra gå av spårvagnen utan ska gå på innan (stör mig på detta i vanliga fall, men NU kan väl folk chilla? Spårvagnen kommer inte åka ifrån dig). Är det någon som har sagt att pandemin eller någon restriktion är ändrad? Nej, det är det ju inte. Så ta för tusan lite ansvar. Tack. Allt jag begär. Min spaning är att säsongen för t ec förkylningssvirus verkar vara över, och att folk inte känner sig sjuka och tänker att det inte är så farligt. Jo, fast det är ju det tills vi hör något annat. Framförallt är det ju för att inte överbelasta sjukvården som redan kämpar. Och det borde göras något med att 100 personer kan trängas i en butik, medan Liseberg inte får öppna. Det var allt från mig nu. Ha en fin (ansvarsfull) vecka och hoppas ni får njuta av solen.
 
---
 
Only the little thing that there's still a pandemic going on - which people have seen to start forgetting. Starting to pisses me off that people no longer seems to take the same thoughtfulness and keep the distance. It's crowded by the fruit department. People don't wait until other have got off the tramway, but would like to get on before (this pisses me off normally as well, but please NOW could be the time to chill? The tramway will not leave without you.) Have someone said that the pandemic is over and any restriction changed? No, exactly. So take some responsibility. Thanks. All I ask for. My thought is that since the season for e.g. cold virus seems to be over, people don't feel sick to the same extent and think it's not that bad. Well, it is until we hear something else. First of all, it's to not burden the health system that's already struggling. And something should be done about the fact that 100 people can be together in a store, while Liseberg can't open yet.That was all from me now. Have a nice (responsible) week and I hope you can enjoy the sun.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0