Bord 27 och Mikael Wiehe

2022-08-30 20:22:54
Kläder och skor och så Min Dag Musik
 
Table 27 and Mikael Wiehe
 
 
 
Jag tycker vi kikar på vad jag hittade på förra veckan efter kalas och Håkan-konsert! På måndagen tog jag en lång promenad efter jobbet för kändes som att kroppen ville det och kom sammanlagt upp i över 16 000 steg. Vi lagade vegolasagne med svamp & zucchini till middag. Hade matlådor för typ hela veckan sedan. Kanon!
 
 
Klipp till tisdag. Jag passade på att jobba från balkongen på eftermiddagen. 
 
 
Efter jobbet åkte jag in till Göteborg. Höll på att fastna på Hjalmar Brantingsplatsen för alla bussar jag tänkt ta var försenade eller bara kom inte. Så fick lite bråttom. Väntade på Hådd vid "fel" seveneleven.
 
 
Men till slut så! Mötte upp Hådd som satt i solen på Bord 27 där jag hade bokat bord för oss. Trevligt. Och här kommer en räcka med bilder på mat: 
 
 
De hade stenkoll på mina allergier - blir lika rörd varje gång. Skriver alltid upp dem som meddelande när jag bokar för att underlätta. Fick glutenfritt knäcke att knapra på. 
 
 
Åt en burrata med tomater och rostad lök till förrätt. Drack rabarberlemonad till. Gott gott gott. Hådd käkade sotad laxtartar. 
 
 
Grillad broccolini med fryst ädelost och fermenterad broccoli. Och lite annat som de fick lägga till för att jag skulle kunna äta. Dock var det något som var för starkt för mig (jalapeñomajon?) så jag kunde inte äta upp hela (vilket jag dumt nog aldrig sa till). 🙁 Hådd valde långkokt lammlägg och gav det tummen upp. 
 
 
En toaselfie. Lever i princip i dessa kläder just. Linnebyxor och linneskjorta. 
 
 
Kände att det fanns plats för en efterrätt i magen. Tog en crème brulée. Hådd käkade marinerade jordgubbar. 
 
 
Efteråt blev det att vi promenerade och promenerade. Bort mot Kungstorget och vidare över den nya Göta Älvbron och ända bort till Hjalmar där jag hoppade på en buss tillbaka hem. Vi hann prata om dejtande, vänskap, och allmänt mående. Fint! Kom upp i över 16 000 steg den här dagen också. 
 
 
På onsdagen hämtade jag ut ett paket.
 
 
I vilket denna byxdress låg. (Sorry för så sneda bilder förresten.)
 
 
Tänker att den kan jag ha på något framtida bröllop eller bal eller annan tjusig fest. Så bjud mig vettja. 
 
 
Lite senare åkte jag in till Göteborg för andra dagen i rad. Mötte Gurra på Lorensbergsteatern. Vi tog något att dricka och pratade bland annat om vad vi läser för något just nu. Gurra kämpar sig igenom På spaning på tid som flytt. Heja heja!
 
 
Ännu en toaselfie men i andra kläder. Byxdress i linne och en gul skjorta. 
 
 
Vi var på teatern för att lyssna till Mikael Wiehe som hade Göteborg som ett av sina stopp på sin avskedsturné. Mycket kamp kvar i denna snart-80-åring! Det var fint när han mot slutet sjöng för Björn Afzelius och kan hända att jag grät en tår eller två. 
 
 
Och på torsdagen mådde jag piss. Ont i halsen och mot kvällen frossa. Läste ut Stad i världen och därmed hela stadserien. Tycker att den har gett mig perspektiv på mänskligheten och förståelse för vår historia för att ge en mycket kort recension. 
 
 
Min sambo åkte i väg på bäversafari (hans syster fick ta min plats), och hade lämnat pastasallad åt mig i kylen. 💗 Jag såg på Sommaren i Grums på SVT och som jag tycker var lite mysigt men inte riktigt fattar meningen eller tanken med. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0