Vecka 32

2022-08-11 20:47:00
Veckorapport
 
Week 32
 
 
 
Första hela jobbveckan efter semestern är snart avklarad. Är ganska lugn period på jobbet så har inte blivit någon chock vilket är skönt. Håller kvar semesterkänslan genom att jobba ifrån sommarhuset. Promenerar förbi havet på lunchrasten och hänger ute på gräsmattan efter jobbet. Beundrat gröna löv mot blå himmel. Så det känns okej. Vi har ätit mycket grönkål den här veckan och testat tre nya recept (tänker att det får bli ett eget inlägg, kanske med betyg och så). Mina grönkålsstammar hade växt så väldigt mycket på en vecka (tack regnet), ser ut som små träd, så vi fick skörda och ta med oss en hel del. Insett att det gäller att skölja rent bladen ordentligt - flera olika små kryp som lever där. 
 
 
Ny linneskjorta jag köpte för någon vecka sedan på sommarrean - används flitigt. Nu till helgen ska vi åka till Småland för att gå på bröllop. Det ska bli mysigt. Är väldigt pepp på att det ska bli så varmt! Kanske inte ens kommer behöva ta på kofta förrän långt långt in på kvällen. Annars är jag tydligen sugen på att gå på way out west - fick stor fomo när en vän skickade film därifrån förut idag. Festivalstämning. Är något speciellt med det ändå. Så kanske får bli ett besök nästa år. Nåväl. Hoppas ni får ett fint avslut på veckan!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0