Vecka 34

2022-08-22 20:41:00
Veckorapport
 
Week 34
 
 
 
Det är fortfarande sensommarvärme utomhus. Jag har gått på promenader i shorts och t-shirt under dagen. Fantastiskt! Det blev tre promenader till och med. Efter jobbet var det vad min kropp kände för så jag fick ta på mig skorna och gå omkring i området efter att redan ha tagit en på morgonen och på lunchen. Över 15 500 steg har jag tagit idag enligt min träningsklocka. Och det trodde jag inte skulle efter denna fullspäckade helg. Det har varit Håkan-konsert, släktkalas för mig och min syster, och inflyttningsfika. Trodde mer på att vila mycket på soffan idag för var redigt trött i går kväll och imorse när jag vaknade. Men tydligen inte. Idag (och på fredag) är min vilodag, resten av dagarna har jag någon inplanerat. Det är bland annat konsert, bäversafari, och dricka vin & tjôta. Kände att jag ville passa på att träffa folk och hitta på grejer innan vi åker upp till sommarstugan för en sista (?) gång. 
 
 
Apropå att dricka vin (eller snarare inte dricka vin) har jag krånglig mage. Tänker väl inte gå in mer på det än att säga att jag har varit i kontakt med vården angående det innan sommaren, och har bland annat börjat äta en massa torkad frukt efter rekommendation. Och det har gått helt okej fram till förra veckan. Så nu är min plan att undvika alkohol och fet mat i ungefär en månad för att se om det hjälper. Misstänker väl egentligen att det är dricka mer vatten och regelbunden träning som kommer hjälpa. Men kan ju inte bli sämre av att några fler restriktioner tänker jag. För det här behöver jag få bukt med. Det får vara alles från nu! Ha en fin sista vecka i augusti!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0