Mitt år i musik, 2022

2022-12-03 10:33:52
Musik Tillbakablickar
 
My year in music, 2022
 
 
 
Som flera tidigare år har Spotifys algoritmer fixat ihop en sammanfattning över året i musik för deras användare. Jag blev något förvånat över resultatet - tycker det är rätt trist - men visar nog ändå vad jag har haft för mig mest under året. Okej, nu tittar vi!
 
 
En sammanfattningars sammanfattning. Två av mina husgudar i topp. Trist att jag lyssnat på så få kvinnor bara.
 
 
Ser ut som det varit ett peppigt och glatt år.
 
 
Lägsta antalet minuter jag kan komma ihåg, brukar ligga på åtminstone över 40 000 minuter. Min analys är att jag flyttade in som sambo och inte "vågade" lyssna på musik i högtalarna i samma utsträckning som jag var van vid från när jag bott själv. Kom på det för bara några månader sedan att jag inte har sökt upp och lyssnat igenom nya album och artister (speciellt som blivit tipsade av recensenter och kritiker) som jag har som ett av mina intressen. Sedan jag kom på det (och pratat om det) så har det börjat bli ändring. Älskar att bli helt överrumplad och tagen och skrika "ta mig tusan vad bra skit" rätt ut när jag lyckats hitta ett nytt guldkorn. 
 
 
Kan väl tänka mig det. Den är lite lustig. Men 23 mars? Enligt min kalender hängde jag med Anna den dagen. 
 
 
Börjar se ett samband nu. Att de två spellistor jag har lyssnat på mest under året är min springlista ("Run away") och min köra-bil- / gött-i-bakgrunden-när-vi-har-gäster-lista ("A perfect plot to play"). Så det är väl det jag har gjort under året. Sprungit/tränat mycket och åkt bil eller haft gäster. 
 
 
VEM kan det vara måntro ...
 
 
Håkan. Blir alltid Håkan. Nästan sex timmars häng i år. 
 
 
Känns som en bra sammanfattning. Alltid på jakt efter en ny låt som ska ta mig med storm. 
 
 
Som sagt, trist att det tydligen bara blev mest män/gubbar det här året. Får satsa på att upptäcka fler kvinnor nästa år. ♀
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0