Musikhjälpen är i gång!

2022-12-13 10:18:00
TV/Podcast
Musikhjälpen-veckan är i full rullning sedan igår kväll. Årets tema är En tryggare barndom på flykt från krig. Jag har på Musikhjälpen (via Duo-appen) i bakgrunden så mycket jag kan - går också att strömma här på SVTplay eller lyssna på via P3. Skratt blandas med gråt, tokigheter med allvar, och jag blir som vanligt pepp av folks engagemang. I år är de i Götlaborg, så kanske att jag tilll och med kan åka in till Kärlekens torg.
 
Finns otroligt många insamlingsbössor! Här är till exempel några jag har hittat:
- Pontus mannen i den blå jackan (en legend i Musikhjälpen-sammanhang)
 
 
En himla massa tävlingar och engagemang också (bra julklappstips), till exempel:
- Pilgrimsvandra för Musikhjälpen (med Råda församling)
 
Tävlingar innebär skänk minst 50 riksdaler och du är med och tävlar! Woho. Glad Lucia och trevlig Musikhjälpen-vecka.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0