Vecka 52

2022-12-28 18:19:42
Veckorapport
 
Week 52
 
 
Vi har haft vår sista barnlösa jul på väl i vart fall ett tag (och typ första julen tillsammans). Ypperligt tillfälle att kanske passa på att göra något som blir krångligare sedan. Så jag har passat på att ... vara sjuk. Min hosta eskalerade så jag bad Anton till slut att ringa 1177 på juldagskvällen och vi fick rådet att åka in till jourvårdcentralen dagen efter. Har fått utskrivet hostmedicin som jag inte gav för stora förhoppningar, men det verkar som att den, eller något, har hjälpt. Är fortfarande soffliggandes och deligerar uppgifter härifrån, men känner mig något piggare och har färre hostattacker. Får behålla maten jag stoppar i mig vilket känns betryggande. Eftersom jag inte har haft någon feber misstänkte läkaren att det kan vara halsbränna som har irriterat i halsen, eller något astma-liknande som framkallar hostan.
 
Ställde alltså in alla mina julplaner, och planerna i mellandagarna. Omfamnar mellandagarslugnet. Om jag får ork vill jag lägga pussel och ta promenader, men lägger inte så stor vikt vid om det blir av eller inte. Min förhoppning är att bli okej till lördag och nyår. Och bara bli av med den här hostan som kommer ha gett mig muskelvärk i alla magens och ryggens muskler.
 
Hoppas ni har en fin vecka och tar hand om er och varandra. Gott nytt år i förskott! Må 2023 bli ett av era kanonår.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0