Vecka 38

2022-09-23 08:43:50
Veckorapport
 
Week 38
 
 
 
Glad fredag. Det här är första veckan i min arbetsbefriade period. Min arbetsroll sågs just nu som överflödig - det är viktigt för mig att påminna mig själv om att det var rollen och inte jag för att inte känna mig sämst - och jag har skrivit på ett avgångsvederlag. Första veckan då jag på riktigt börjar fundera på vad jag vill göra härnäst. Byta spår? Byta till något helt annat? Studera någon extra kurs? Studera till något helt annat? Det finns så många möjligheter ändå!
 
 
Passar också på att ta det lite lugnt och bara vara ledig. Har gått och simmat mitt på dagen - missade skolklasser precis både när jag kom och när jag gick, och delade hela badhuset med bara tre andra simmare. Läst böcker - är just nu inne i en fas med lättlästa böcker, kanske som en reaktion på "Varför jag inte längre pratar med vita om ras" som jag läste ut för någon vecka sedan och som det tog tid för mig att ta mig igenom trots att den var så kort (rekommenderar dock!). Och spelar Civilization 5 - försöker uppnå så många prestationer ("achievements") på mitt Steam-konto som möjligt. Anton kommer och spelar med mig en stund när han tar små raster, och det är ju mysigt. 
 
 
Jag behöver nog också ta det lugnt. Kände av att jag höll på att bli utmattad av allt som händer just nu i livet och jag är stolt över att jag lyssnade på kroppen i god tid (hoppas jag). Har satt upp regler för mig själv om antal aktiviteter i veckan och hålla koll på hur mycket så kallat Body battery min pulsklocka säger att jag har (idag vaknade jag upp med runt 30 av 100 möjliga, så måste bli en riktigt lugn dag). Den stundande helgen är den första sedan i början på sommaren som jag inte har något planerat. Kalendern är helt tom. Ser fram emot att göra något spontant. Eller bara promenera lite i skogen och förundras över förvandlingen mot höst. Vi får se vad som sker. Hoppas ni får en fin fredag och helg! Ta hand om er. ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0