Vecka 35. Onsdag

2023-08-30 10:43:00
Veckorapport
 
 
Week 35. Wednesday
 
 
Vad gör du just nu?
Sitter i soffan efter att ha gjort "Seated Deep Stretch Yoga Class | 30 Minute Relaxing Practice For Everyone". Borde gå och pumpa och borsta tänderna. Lyssnar på knastret från eldstaden. Tittar på Anton när han rensar kantareller. Är hela tiden redo på att tvillingarna kan vakna från sin tupplur när som helst.
 
 
Vad har du gjort hittills idag?
Varit uppe en sväng mellan klockan 2 och 4 för att mata bäbis, pumpa, och försöka natta om men höll på att tappa det av hangryness så Anton fick ta över. Vaknat vid kl 7 igen och matade en bäbis. Underhållit en bäbis på golvet, framför eldstaden, och utomhus. Känt krispigheten i luften utomhus (redan september på fredag) och sett hur solen inte längre orkar ta sig upp över trädtopparna. Ätit frukost och yogat. Klockan är bara 10.
 
 
Vad tänker du på?
Anton påminde mig häromdagen att vi har varit gifta i mer än ett halvår nu - glömmer ofta av att vi faktiskt är gifta och det känns fortfarande lite konstigt. Vi borde bada en av bäbisarna idag och funderar på när vi ska kunna hinna med det - kräver att den andra bäbisen sover eller bara är allmänt nöjd. Misstänker att bäbisarna har tandsprickning och att det skulle förklara en hel del gråt och drägel. Att Lisa fyller år idag och att jag får skicka ett grattis.
 
 
Hur mår du?
Just nu är jag rätt avslappnad och tillfreds. Känner mig ofta hungrig. Misstänker att ökad mjölkproduktion och starkare armar gör att jag behöver äta mer än jag är van vid. Är gött trött - skulle kunna somna om jag lägger mig ner men klarar också av att hålla mig vaken. Känner mig glad, blir lite pirrig i magen, när jag tänker på tvillingarna. De är så gulliga. Speciellt när de sover. 
 
 
Hur mår du fysiskt?
Ont i ryggen och trött i armarna av att bära runt på och lyfta två bäbisar som väger över 6 kg var. Måste ha blivit starkare för tycker att den som väger minst av dem är lätt som en fjäder i jämförelse med den andra 500 g tyngre bäbisen. Är rädd för att knäna ska ge vika någon dag av allt böjande och all belastning. Känner mig överlag starkare.
 
 
Tre kul saker som har hänt?
Vi var på dragkamps-SM för några helger sedan och hejade på Katta och hennes klubb, det var kul att få se dem i verkligheten och förstå sporten lite mer. Vi planerar en resa till Öland och är pepp på att komma iväg en sväng och att se hur det går med tvillingarna. Varit på knytkalas utomhus med ett av Antons kompisgäng och är glad över att det går bra, att det funkar, att ha med hela familjen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0