November - en sammanfattning

2023-12-14 09:16:19
Månadssammanfattning
 
 
November - a summary
 
 
Årets andra sammanfattningar finns här.  
 
 
Månadens sysselsättning
Överleva den här månaden. 🙃 Vara sjuka, alllihopa men aldrig helt samtidigt som tur var. Gå på babysim. Byta till vinterdäck (det blev kallt helt plötsligt). Packa undan babygrejer vi lånat men inte längre behöver (vad fort det gick). Julpynta. Gunga gunga gunga.
 
 
Månadens tv-serie
Bäst i test - Norges och Storbritaniens versioner. Den sista svenska säsongen går tydligen inte längre att se på SVT.
Historien om Sverige - hajpat sedan i somras och så kom premiären till slut. Snyggt producerat, men hade velat ha mer. Ett avsnitt till för varje tidsålder, eller varför inte en hel säsong.
Historiskt eftersnack - givet.
På spåret - inte kunnat se så många avsnitt och lyckats läsa spoilers om vilken första staden är i varje program. Således blivit några 10-poängare i Duo-appen.
 
 
Månadens musik
Min Bara vara-spellista på högtalaren. Disney på svenska om Anton fick bestämma.  
 
 
Månadens poddar
Flashback forever och Oförskämt att anta som vanligt. Och några avsnitt av Bebispodden i Barnradion
 
 
Månadens godaste mat
Mammas matlådor. Potatis- och purjolökssoppa, currygryta med quorn (som var så god att vi lagade den själva), lökpaj, och kålpudding.
 
 
Månadens sämsta
Novemberdepp.
 
 
Månadens bästa beslut
Att be om hjälp med matlådor och barnpassning.   
 
 
Månadens app
Inte Facebook i alla fall. Har inte gått in och slöscrollat (eller läst inlägg) sedan jag fick välja om jag ville betala eller ha kvar gratisversionen. Trodde jag skulle ha starkare fomo, men känns mest bara skönt. Hoppas jag får en notis ifall jag blir inbjuden till något kul event.  
 
 
Månadens anteckning
Frågor till BVC.
 
 
Månadens klädesplagg
Långkalsonger och halsduk. 
 
 
Månadens film
Triangle of Sadness. Får väl fem av fem.
 
 
Månadens böcker
Knacka på sedan vi fick den av BVC. Älskar den. Ett av mina barn verkar ha lärt sig att det ska knackas - kul!  
 
 
Månadens mest lästa inlägg
 
 
Månadens rutin
Morgongröt, vila, lunch, promenad, fruktstund, vila, kvällsgröt, sova. Nöta in det bara.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0