Vecka 34. Nya rutiner

2024-08-20 08:00:00
Veckorapport
 
 
Week 34. New routines
 
 
Vi har nya rutiner. Den stora omvandlingen till att barnen nu bara sover en gång per dag, direkt efter lunch. Det är både skönt och jobbigt. Skönt i och med att vi inte är lika låsta till att hålla oss hemma och vi kan vara utomhus längre pass. Jobbigt i och med att det blir ett långt pass innan vi också får vila, och svårare när vi ska iväg någonstans - har anpassat tur och retur förut efter barnens sovtider så de kunde sova och färdas samtidigt. Men det löser sig ju. Vi har mattider anpassade efter hur de kommer har det på förskolan senare. Sitter och äter alla mellanmål vid bordet. Tidigare har de sprungit runt i vardagsrummet och tagit ett mackbett då och då, lämnat halvätna äppelbitar i soffan och på golvet. Det är en omställning, och det har tagit lite tid att vänja sig vid. Men så skönt när rutiner är på plats och barnen gärna hjälper till för de vet vad som förväntas och var/hur saker ska vara. Det blir bättre. Det blir bättre. 
 
 
Denna vecka har vi inte så mycket planerat. Hälsa på min farmor, det var längesedan nu. Den årliga traditionen att baka tunnbröd - får se hur det går med fyra småbarn i familjen nu. Jag ska söka jobb och ta mig ut på minst en springtur. Och njuta av sensommarvärmen och av att vara ledig utan tider att passa några veckor till. Hoppas ni får en fin vecka!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0