Vecka 8. Superbäbisåret 2024 och huvudvärk

2024-02-19 08:00:00
Veckorapport
 
 
Week 8. 2024: the year of babies. And a headache
 
 
Om 2023 var dödens år, så verkar 2024 bli superbäbisåret. Än så länge vet vi om sex stycken småttingar som kommer födas detta år i vår umgängeskrets. Kommer bli många studenfester att gå på under samma år i framtiden, haha. Så att det sägs att det föds färre barn än vanligt är inget vi märker av. Blir kul för tvillingarna att ha kusiner och föräldrars-kompisars-barn som är i typ samma ålder. 
 
 
Förra veckan har jag och Anton turats om att ha spänningshuvudvärk. Jag fick det i slutet av veckan när Anton verkade bli av med sin. Det har varit för mycket i huvudet och sömn med dålig kvalité just nu. Är glad att jag hann stoppa i tid, och kunde få en dag då jag i princip bara låg och vilade. Anton tog hand om barnen så mycket han orkade. Har kommit fram till att vi behöver optimera vilotid och egentid under dagarna, nu när vi fått till bättre sömn på nätterna. Behöver få in raster och pauser från det här dygnet-runt-jobbet. Och rensa bort sådant som ger mer spänningshuvudvärk än det ger energi.
 
 
Den här veckan har vi inte heller så mycket inbokat i kalendern förutom middagsgäster en kväll. Kanske hänga på öppna förskolan. Kanske ta oss till simbadet. Göra det vi orkar med för dagen. Hoppas ni får en fin vecka!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0