En lista om tre

2024-03-28 08:00:00
Frågelistor
 
 
The list about three things
 
 
En lista som har florerat runt hos olika bloggar (Flora, Egoinas, Julia), och det är ju kul att haka på upptåg så här kommer min version. 
 
 
TRE SAKER JAG HAR SKJUTIT UPP
1. Att skriva och höra av mig till vänner. Tänker alltid på det (och hundra andra grejer) när jag lägger ett barn och när jag inte har telefonen till hands, men glömmer av det igen. 
2. Plantera om våra växter. Att de inte har dött än. Vad de kämpar på. 
3. Ställa barnen i kö till förskolan. Det behöver göras minst fyra månader innan vi vill att de ska börja, så det är ingen panik än tack och lov.
 
 
TRE SAKER JAG LÄNGTAR EFTER
1. Att kunna gå ut utan att behöva ta på långkalsonger igen.
2. Bo i sommarstuga och vara vid havet.
3. Att barnen och deras kusiner ska bli så stora att de kan leka självständigt tillsammans. 
 
 
TRE SAKER SOM GÖR MIG GLAD
1. Barnens skratt. Jisses, gör vad som för det där kiknande från-magen skrattet. 
2. Krokus växer i rabatten, åh vad fin du är. 
3. Att vi (ta i trä) har lyckats fått till sömnen nu. Behöver inte gå upp på nätterna. Går och lägger mig tidigt (innan klockan 21 helst). Mår så mycket bättre. 
 
 
TRE KUL SAKER JAG GJORT DET SENASTE
1. Varit hos fotografen med hela familjen. Svårt att få ettåringar att sitta still och se glada ut. 
2. Suttit på uteserveringar i solen och fikat.
3. Träffat alla små nyfödda. Tre stycken med ungefär en veckas intervall. 
 
 
TRE SAKER JAG VILL REKOMMENDERA
1. Uppdrag Gransknings reportage Hackaren på SVT. Var som att se en actionfilm, fick samma pulspåslag, men blev bedrövad över att det är från verkligheten. 
2. Efter tips och smakprov från Annie: Garants vego chorizo av bondböna och svamp. Så oväntat god.
3. Gatan av Ann Petry. Ett boktips. Tänker ofta på den.
 
 
TRE SAKER JAG VILL GÖRA SNART
1. Sitta och läsa bok i solstolen på balkongen. 
2. Ta promenader i skogen.
3. Laga en god risotto.
 
 
TRE SAKER JAG DRÖMMER OM
1. Att få tid och ork till mina intressen igen. Läsa. Springa. Resa. Se på film. 
2. Lite ordning och reda här hemma. Hyllsystem och snygg förvaring.
3. Att ge barnen fina minnen och traditioner.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0