Vecka 37. Paus i sommarstuga och veckan innan omställning

2024-09-11 08:00:00
Veckorapport
 
 
Week 37. A break in the summer house
 
 
Jag tog en veckas paus och åkte till sommarstugan och badade i havet (i september!). En paus från bloggen. En paus från pulsklockan jag haft runt handleden dygnet runt i flera år. En paus från "alltför mycket scrollande" på telefonen. För att se om jag skulle känna mig mindre stressad och småirriterad av det. Mådde bra av att få vara utomhus. Av att få bada i havet tre gånger på en vecka (nästan mer än jag gjort på hela året). Av att ha middagar och luncher redan färdiglagade, eller få lagade åt oss. Men att hålla sig borta från telefonen är svårt alltså, och timmar av scrollande ger mig alltid huvudvärk dagen efter. Och då har jag bara Facebook som min sociala medier-app. Är nära flera gånger att radera den, men är så rädd för att missa något. Missa ett tips av en okänd person i en grupp, eller missa en inbjudan eller vetskapen om något kul evenemang. Så stark FOMO betingad i den appen.
 
 
Helgen var fullspäckad. Packa ihop oss från sommarstugan och åka iväg till en slags mässa för att se djur och traktorer och träffa min syster med familj. Sedan hem och packa upp oss och sova. Dagen efter åka på två kalas på raken - så skönt att barnen har ganska lätt för att somna i bilen och kunde vila mellan festligheterna. Det var varmt. Vi svettades inne i en lägenhet. Satt utomhus och åt middag utan att någon behövde få en filt. Barnen satt på trottoaren i pyjamas och drack sina nattflaskor innan vi åkte hem. 
 
 
Denna vecka är sista utan att passa några speciella tider. Nästa vecka är det inskolning. Fått så många frågor om hur det känns och jag vet faktiskt inte riktigt. Det kommer bli en stor omställning av vår vardag. Ser fram emot att få lite avlastning, som jag ser det, några timmar. Kommer antagligen ha svårt med seperationsmomentet till att börja med. De känslorna tar vi när, och om, de kommer. 
 
 
Det var alles för nu. Hoppas ni får en fin vecka. Ser ut som att nu lämnar vi sommaren och kommer in i höstvädret. Fram med koftorna hörrni!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0