Vecka 38. 32 år och 1,5 år

2024-09-22 08:00:00
Veckorapport
 
 
Week 38. 32 years old and 1,5 years old
 
 
I veckan fyllde jag 32 år, lite visare men lite mer glömsk som jag sa till en vän. Och ett gäng dagar innan dess fyllde tvillingarna 1,5 år vilket slog mig några dagar efteråt, ibland blir jag ledsen över att vi inte firade det men ingen idé att älta. Det är en ganska trivsam ålder tycker jag, förutom att de behöver mycket aktivering och stimulering för att inte bara göra bus. Min dag firades med pannkaksfrukost, middag med familjen, och två timmar egentid när Anton och barnen var iväg på förskolan. Jag hann med så mycket! Van vid att behöva stressa igenom saker - dammsuga riktigt fort och intensivt till exempel - så med det invanda höga tempot bockade jag av många saker på min att-göra-lista. Ja, de har börjat förskolan men om det tänkte jag vi tar en annan dag. 
 
 
Det har varit soligt och varmt, som de åtminstone tre senaste åren kring min födelsedag. Svettas i t-shirt-varmt i september. Njuter och känner rädsla samtidigt. Dimma varje morgon så det inte går att se något genom fönstret. Är så lätt att lämna och hämta på förskolan när det inte är något annat väder än sol.
 
 
Nästa vecka fortsätter vi med inskolning på förskolan (och veckan därefter ska Anton börja jobba igen?!), och vi ska på kalas till helgen. Annars tror jag på att vila mycket. Är beredd på att vi kommer bli sjuka och få vabba och knapra alvedon om ett tag. Förskolepersonalen har sagt att så kommer det mycket troligt att bli. Hoppas ni har haft en fin vecka!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0