Fem dagars maträtter

2016-01-14 10:53:13
Mat och recept
Hej, hopp! Här kommer fem maträtter som slunkit ner genom min matstrupe de senaste veckorna. (Ungefär som ett svar på frågan "vad äter du egentligen?", varsågoda.)
 
Rotfrukter i ugn med fetaost. Bara ta de godaste rotfrukterna, lökarna och paprikorna du har hemma och släng in i ugnen och smula sedan över fetaost och kanske lite honung eller något annat som är nice. Voilà.
 
Pumpasoppa med mackor tillagade i ugnen. Mera varma mackor åt folket skulle jag säga. Är ju ändå lite underskattat.
 
Libanesisk linssoppa med en klick crème fraîche. Göttans, även fast det kanske inte riktigt ser ut så. Potatisen gör susen i den här soppan, vill jag säga.
 
Pasta med linssås, en vegetarisk variant på spaghetti med köttförssås skulle jag tro. Slänger för övrigt typ alltid i majs när jag kokar pasta, för det är gött.
 
Quinoa med ärter, majs och sallad som jag fick med mig från min moster på trettondagen. Innehåller i vart fall goda grejer och ädelost. Åh, hittade receptet på salladen. Det finns här, jag åt ju den dock utan bacon.
 
Klart slut på matbilder.

Kommentarer
Postat av: Matilda Berlin

Men åhh vad mycket gott! Perfekt med lite ny inspiration inför kommande veckoplanering av middagar :)

Svar: Kul att jag kan inspirera! :D
ElinHaraldsson

2016-01-14 @ 11:59:09
URL: http://matildaberlin.blogg.se/

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0