Palats, traditionell dans och en privat guide

2016-07-25 16:10:19
Resor - Indonesien
Söndagsmorgon och jag vaknade tillräckligt tidigt för att städa i rummet och hinna ta selfie i rumsspegeln.
 
När vi vandrat till universitetet och matat kattungar tog vi en taxi till sultanfamiljens palats som numera är ett museum.
 
Där hittad vi en vit vägg så jag tvingade Annie att ta bilder på mig så att jag fick låtsas vara modebloggare för en kvart. Blev några skojsiga bilder också, såklart.
 
Och så tog vi selfie i en spegel vi hittade.
 
Under hela dagen kom det flera (fyra-fem) olika gäng som ville ta kort med oss. Lyckades få ett av dem att ta kort med min kamera också. Kände oss lite som random kändisar.
 
Drack kelapa muda som jag hade beställt på bahasa indonesiska. Skål!
 
Kollade på traditionell dans vilket hålls varje söndag och det är en dans- och musikskola som framför det hela.
 
Vi hade fått tips av en random snäll äldre man dagen innan om att vi skulle gå och se det. Fint; annars hade vi missat det.
 
På väg ut från palatset träffade vi på en annan äldre man som undrade om vi ville åka med honom i hans cykeltaxi och undrade vart vi ska. Vi sa nej tack och att vi ville promenera.
 
Men han följde med oss till vattenpalatset (där sultanerna hängde under sina semestrar och hade pooler och vackra damer ...) och vips hade vi vår egna lilla guide som berättade allt vi ville veta, ungefär. Gav honom 100 000 IDR bara för att han var så gullig samt inte bad om några pengar.
 
Avslutade vårt turistande med att käka på Viavia (mozzarella på glutenfritt bröd, älskar't). Sedan fick det vara nog och vi åkte hem och hängde på vår balkong eftersom solen för en gångs skull inte hade hunnit gå ner.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0