Trädgårdsföreningen, uteservering, och sushi en ☼ tisdag

2017-06-17 10:03:00
Min Dag
 
The Garden Society of Gothenburg, open-air café, and sushi a ☼ Tuesday
 
 
 
I tisdags visade sig Göteborg från sin soliga sida, och jag mötte upp Anton. Vi köpte glass och satte oss vid kanalen i Trädgårdsföreningen.
 
---
 
Last Tuesday, Gothenburg showed its very sunny side. I met Anton and we bought ice cream and sat by the canal in the Garden Society of Gothenburg.
 
 
 
Anton! Jag! Glassar. Som smälte och rann ner över handen.
 
---
 
Anton! Me! Ice crems. That melt and ran down the hand.
 
 
 
Vi hade sällskap av änder. Varav en verkade skadad på ena foten. :(
 
---
 
We had company by some ducks. Wherof one seems to be hurt on one of the feet. :(
 
 
 
Efter att ha pratat om läget i livet, framtidsutsikter, och sådant vandrade vi vidare mot Palmhuset. Anton fick posa framför en drake.
 
---
 
After have been talking about life status, prospects, and such, we walked further on the the Palm house. Had Anton posing in front of a dragon.
 
 
 
Har nog aldrig varit i Palmhuset när jag tänker efter, vilket är ju en himla miss. Vi såg bananer och kakaobönor och slingriga växter. Det var dock lite väl varmt och kvavt därinne en dag som denna.
 
---
 
Don't think I have ever been to the Palm house, which is a miss for real. We saw bananas and cacao benas and climbing plants. However, it was a bit too hot and muggy inside for such a day.
 
 
 
Så vi gick bort till rosträdgården. Varför hänger jag inte mer här??? Så otroligt fint var en än tittar. (Och det är ju helt gratis att vandra omkring här.)
 
---
 
So we went outside to the rose garden. Why don't I hang around here more often??? So damn beautiful wherever one look. (And it's all for free to walk around here.)
 
 
 
Titta bara. Om jag till och med ska vara ärlig visste jag inte riktigt om att den här trädgården fanns i centrala Göteborg, har liksom mest bara hängt vid ingången. Men här tänker jag vandra och hänga mer!
 
---
 
Just look. And if I even am about to get honest, I didn't even know that this garden existed in the center of Gothenburg. Have mostly only hanged around the entrance. But here I will walk and hang around more often!
 
 
 
Vi tog oss vidare till Kopps för att hänga på deras uteservering. FÖR DET VAR JU TISDAG OCH VI VAR LEDIGA OCH DET VAR SOLIGT. Vi fick wifi så passade på att svara på meddelanden, skicka snaps, och annat behövligt.
 
---
 
We walked further to the restaurant Kopps to hang around on their open-air café. BECAUSE IT WAS TUESDAY AND WE HAD VACATION AND IT WAS SUNNY. We got wifi so we took the time to check on messages, send snaps, and other things needed.
 
 
 
Försökte ta en smygbild och samtidigt visa min fläta. Misslyckades lite med både. Sedan fick han hänga med mig medan jag fixade massa ärenden (mestadels köpte olika födelsedagspresenter).
 
---
 
Tried to take a picture withour Anton noticing and at the same time showing my braid. Failed some with both. And then I made him follow me while I made some errands (mostly bought different birthday presents).
 
 
 
Vi blev hungriga så vi gick till Antons favoritsushiställe vid Drottninggatan. Fick tillsägelse av han i kassan att soja utan sushi är ju inte riktigt sushi när jag sa att jag inte ville ha soja, trots att de hade glutenfri (!!!). Tänker att jag har tyckt det ändå smakar okej hittills, trots att det kanske är fel.
 
---
 
We got hungry so went to Anton's favorite sushi place at Drottninggatan. The man in the cashier told me that one cannot eat sushi without soy because that not real soy when I told him that I wanted without, even if they had gluten free (!!!!). Thinking that I have thought it tastes okay so far without soy, even if it's wrong.
 
 
 
Hade solen rätt i ansiktet och fick minst sagt färg. När jag kom hem var det första min syster kommenterade: har du bara hängt ute i dag eller?
 
---
 
Had the sun rays right in my face and became little bit of redish. When I came home was that my first comment from my sister: have you been outside all they or what?
 
 
 
 
Cyklade hemåt igen och passade på att ta kort på min cykelväg eftersom det ju ändå var soligt och fint. Bra tisdag, så att säga.
 
---
 
Bicycled home again and took the time to take some pictures of the view from bicycle path since it was sunny and nice. Very good Tuesday, I would say.
 
 
Spara
Spara

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0